گیاهان دارویی

انواع عرقیجات و خواص آنها

انواع عرقیجات و خواص آنها

انواع عرقیجات و خواص آنها عرق آلوئه ورا  آبرسانی به بدن را افزایش می دهد

انواع عرقیجات و خواص آنها عرق آلوئه ورا گیاه آلوئه ورا و عرق آن منبع غنی و سرشار از آب می باشد، به همین دلیل مصرف تمام فراوده های بدست آمده از این گیاه، از کم آبی یا بی آبی در بدن جلوگیری می کند. هیدراته کردن (یا آبرسانی) بدن به عنوان روشی برای پاکسازی و از بین بردن آلودگی ها در بدن به حساب می آید و می توان گفت مصرف عرق گیاهی آلوئه ورا به دلیل مواد موجود در آن رطوبت و آبرسانی بدن را فراهم می کند و از همه مهمتر اینکه باعث بهینه سازی و عملکرد بهتر اعضای بدن می گردد.

انواع عرقیجات و خواص آنها در نتیجه اگر زمانی آبرسانی به صورت عالی برای بدن صورت گیرد، ارگان هایی مانند کلیه ها و کبد نیز سموم زائد در بدن را دفع می کنند و این عمل باعث می گردد که اندام های اصلی بدن بهتر کار کنند و سالم تر بمانند.

ممکن است یبوست را درمان کند

انواع عرقیجات و خواص آنها زمانی که از عرق گیاهی آلوئه ورا استفاده می کنید، میزان آب موجود در روده ها افزایش می یابد و این عمل باعث می گردد، که فعالیت روده ها نیز بالاتر رود و فرد در دفع مشکلی نداشته باشد. برای افرادی که دچار یبوست های مکرر هستند پیشنهاد می شود، که حتما در برنامه غذایی خود مصرف عرق این گیاه را قرار دهند.

باعث بهتر شدن هضم غذا می شود

گیاه و عرق آلوئه ورا سرشار از چندین آنزیم هستند که به تجزیه قندها و چربی ها در بدن کمک می کند و این عمل باعث هضم راحت تر برای فرد می گردد. اگر فردی در سیستم گوارشی خود مشکل داشته باشد، ممکن است به این دلیل باشد که بدن مواد مغذی لازم را جذب نمی کند. درنتیجه مصرف عرق گیاهی الوئه ورا، انواع عرقیجات و خواص آنها بهترین روش برای این است که بدن بتواند مواد غذایی را بهتر جذب کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

گیاه و فراورده های بدست آمده از گیاه دارویی  الوئه ورا دارای خواص سم زدایی از بدن می باشد، این عرق گیاهی می تواند سموم موجود در سیستم گوارشی و گردش خون را پاکسازی و از بین ببرد. این عرق گیاهی جذب مواد مغذی در بدن را بهتر کرده و گردش خون را نیز بهبود می بخشد.

زمانی که اکسیژن کافی در خون وجود داشته باشد، مواد مغذی به طور خودکار جذب سلول ها می شود. داشتن سلول های سالم باعث می گردد که بدن از عفونت ها جلوگیری کند و سیستم ایمنی بدن تقویت شود. مصرف انواع عرقیجات و خواص آنها  آن امکان خنثی کردن باکتری های مضر را فراهم کرده و خاصیت جوانسازی آن باعث می شود همیشه احساس شادابی داشته باشید.

خواص عرق بادر نجبویه 

انواع عرقیجات و خواص آنها عرق بادر نجبویه در تحقیقات پزشکی منتشر شده در سال1992 نشان داد که گیاه بادر نجبویه درکنارگیاه سنبل الطیب به اندازه دارو‌های خواب‌آور می‌تواند مؤثر باشد و کمک به خواب راحت میکند همچنین و به منظور درمان افسردگی و کاهش اضطراب از آن استفاده می‌کنند چراکه مانند مسکن روی دستگاه عصبی تأثیر می‌گذارد و باعث آرامش می‌شود. شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که دقیقاً انواع عرقیجات و خواص آنها خواص عرق بادرنجبویه چیست؟ . این عرق گیاهی دارای خواص بسیاری است به طوری که در کشور‌های اروپایی هم از آن برای جایگزینی دارو‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. از مزایای این گیاه می‌توان به موراد زیر اشاره کرد.
 

1-خواص ضدباکتری انواع عرقیجات و خواص آنها

از عرق بادر نجبویه برای درمان عفونت‌ها استفاده می‌کنند و حتی به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها هم استفاده می‌شود.
 

2-خواص ضد قارچ انواع عرقیجات و خواص آنها

یکی از انواع قارچ‌ها کاندیدا نام داردکه بیشتر واژن خانم‌ها را درگیر عفونت می‌کند و عرق این گیاه گزینه مناسبی برای درمان این نوع عفونت است.
 

3-درمان دیابت

دیابت از بیماری‌های رایج در دنیا است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. انواع عرقیجات و خواص آنها عرق بادر نجبویه با ترکیبات خاصی مانند فلاوونوئید‌ها، کافئیک اسید وهیدروکسی سینامیک اسید، رزماریک اسید، کوماریگ اسید روی رادیکال‌های آزاد تأثیر می‌گذارد وترکیبات قندی را مهار می‌کند. از این عرق گیاهی درو پیشگیری از دیابت استفاده می‌کنند.
 

4-بهبود خواب و خلق و خوی

استفاده ازانواع عرقیجات و خواص آنها  عرق گیاهی بادرنجبویه در کودکان بیش فعال باعث بهبودی می‌شود. مصرف این گیاه تأثیر مثبتی روی خلق و خوی و خواب افراد می‌گذارد و در واقع نوعی آرام بخش گیاهی است.
 

5-پیشگیری از تبخال

گیاه بادرنجبویه فعالیت ضد ویروسی دارد و حتی برای درمان ویروس تبخال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ازخودگیاه بعنوان پماد موضعی استفاده می‌کنند.انواع عرقیجات و خواص آنها  عرق بادر نجبویه برای درمان بیماری‌های ویروسی بسیار مفید است.
انواع عرقیجات و خواص آنها

انواع عرقیجات و خواص آنها خواص شگفت انگیز عرق رزماری

عرق رزماری گیاه بومی نواحی مدیترانه است که از آن در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. علاوه بر این به دلیل خواص  بی نظیر انواع عرقیجات و خواص آنها  آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رزماری را می‌توان از خانواده نعناع‌ها در نظر گرفت، با این تفاوت که نسبت به آن‌ها طبع گرم‌تر و مزه‌ی تلخ‌تر دارد. طعم این گیاه را می‌توان طعم گس بیان کرد که به غذاها، سس‌ها، خورشت‌ها، سوپ‌ها و کباب‌ها طعم بی‌نظیری می‌بخشد. از خواص شگفت انگیز آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فواید عرق رزماری برای سرماخوردگی

انواع عرقیجات و خواص آنها خواص عرق رزماری توان برای سرما خوردگی و درمان برونشیت اشاره کرد. این عرق گیاهی به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و آنتی اکسیدانی خود باعث تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری های می گردد.

فروشگاه اینترنتی انواع گیاهان دارویی

خواص رزماری برای کبد چرب

استفاده انواع عرقیجات و خواص آنها  عرق رزماری تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم چربی و سم زدایی کبد دارد. این عرق گیاهی در طب سنتی برای درمان کبد چرب توصیه می شود. برای آگاهی از نحوه مصرف آن با دکتر تغذیه مشورت کنید.

خواص رزماری برای دیابت

انواع عرقیجات و خواص آنها قند خون بالا در صورت عدم کنترل، می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. برخی از این مشکلات می تواند مربوط به چشم، قلب، کلیه و سیستم عصبی باشد. استفاده از گیاه رزماری به صورت دمنوش باعث می شود تا گلوگز بیشتری جذب سلول های عضلانی شود. در نتیجه باعث کاهش قند خون می شود.

رزماری موثر برای اعصاب

از دیگر خواص انواع عرقیجات و خواص آنها  شگفت انگیز عرق رزماری می‌توان به تاثیر آن بر اعصاب اشاره کرد. این گیاه می‌تواند ناراحتی‌های مربوط به اعصاب را تسکین دهد و از بی خوابی استرس جلوگیری کند. دقت داشته باشید که یکی از خواص رزماری، رایحه بسیار قوی آن است و همین رایحه کمک می‌کند که خلق‌وخو افراد بهتر شود. همچنین این گیاه می‌تواند باعث آرامش بدن شود و اضطراب و افسردگی مزمن را برطرف کند.

انواع عرقیجات و خواص آنها

خواص عرق شوید

انواع عرقیجات و خواص آنها عرق شوید دارای ترکیباتی مانند ترپنوئیدها، فلاونوئیدها، پلی فنول ها، ساپونین ها، آلکالوئیدها و پلی ساکاریدهایی بوده که وجود این ترکیبات خواص عرق را بوجود می‌آورند. خواص عرق بسیار فراوان و مختلف است که از جمله خواص شوید می‌توان به مواردی مانند مقابله با فشار خون، کلسترول خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان، مقابله با دیابت، مقابله با افسردگی، خواص آنتی اکسیدانی، محافظت از قلب، درمان اختلالات باروری و قاعدگی، افزایش ادرار و بسیاری خواص درمانی دیگر اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص شوید می‌پردازیم.

عرق برای کاهش کلسترول

انواع عرقیجات و خواص آنهاشوید و عرق شوید داروی گیاهی مناسبی برای کاهش کلسترول خون هستند. عرق  می‌تواند بر روی آنزیم‌های کبدی و ژن‌های موثر و همچنین فعالیت‌های آنزیمی بدن افرادی که  کلسترول خون آن‌ها بالا است تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل عرق یک گزینه بسیار مناسب برای کاهش کلسترول خون است

شوید برای افزایش باروری

از خواص انواع عرقیجات و خواص آنها  عرق  می‌توان به تاثیر و کمک این عرق گیاهی به افزایش توان باروری بانوان اشاره کرد. استفاده از  عرق  و عصاره شوید می‌تواند موجب افزایش دوره آمادگی برای باروری و غلظت پروژسترون شود. همچنین مصرحف شوید و عرق  تاثیر مهمی  در ایجاد تغییرات شیمیایی و ساختاری در تخمک‌ها داشته  و عوارض جانبی خاصی را هم به وجود نمی‌آورند .  پخش ادویه جات

انواع عرقیجات و خواص آنها عرق برای مقابله با افسردگی

 می‌تواند در مقابله با افسردگی تاثیری  به مراتب قوی تر از داروهای شیمیایی همانند  ترامادول و سرترالین داشته و عرق می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر خواص عرق  می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برخلاف دارو‌های شیمیایی هیچ گونه عارضه جانبی را به همراه ندارد. تاثیر عرق  برای مقابله با افسردگی ناشی از وجود فلاونوئیدها، پلی فنول‌ها و جوهر مازو یا تانین است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید