مبلمان منزل

مبل استیل چیست

انواع مبل استیل

انواع مبل استیل چیست

انواع مبل استیل همان مبل سلطنتی است. در زبان انگلیسی برای تعریف این گونه مبل ها به خاطر ظاهر جذاب و شیکی که دارند کلمه استایل به کار می رود. کلمه استایل در کشور ما و در زبان عامیانه به استیل تبدیل شده و مبلمان سلطنتی را به نام مبلمان استیل نیز می شناسند.. مبلمان استیل مبل مورد علاقه خوش سلیقه هاست. اگر بخواهیم مبل استیل را با مبل راحتی مقایسه کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مبل استیل ارتفاع بیشتری دارد
  • مبلمان سلطنتی به مراتب سنگین تر از مبلمان راحتی هستند
  • مبلمان استیل کاملا جنبه تشریفاتی و رسمی دارد و برای لم دادن و تلویزین تماشا کردن مناسب نیست!
  • قیمت مبلمان استیل چند برابر مبل های راحتی است چون در ساخت آنها از چوب طبیعی و باکیفیت و پارچه های مرغوب استفاده می شود.
  • استحکام و عمر مبل های استیل خیلی بیشتر از مبل های مدرن و راحتی است.
  • مبلمان استیل در سالن پذیرایی بزرگ جلوه بیشتری دارد.

ویژگی های مبل استیل

مبلمان سلطنتی یا استیل مختص فضاهای رسمی هستند و ظاهر بسیار باشکوه و مجللی دارند. ست مبل های سلطنتی معمولا 9 نفره هستند و دو صندلی میزبان دارند. هر مدل مبلمان استیل که انتخاب کنید ست میز ناهارخوری آن هم پیدا می شود. مسلما چیدمان ست مبل و میز ناهارخوری استیل جلوه بیشتری خواهد داشت. در این قسمت شما را با خصوصیات مبلمان استیل به صورت جزئی تر آشنا خواهیم کرد.

آیا مبلمان استیل شیک هنوز هم محبوبیت دارند؟

متاسفانه بعضی ها به اشتباه تصور می‌کنند که به دلیل افزایش مدرنیته و پر طرفدار شدن سبک‌های مدرن دکوراسیونی، انواع مبل استیل دیگر جایگاه چندانی در دکوراسیون داخلی منازل ندارد! در حالی که این مسئله کاملا غلط است. چرا که انواع مبلمان استیل طرح جدید با تنوع و زیبایی بیشتر روز به روز تولید می‌شوند که برای بسیاری از لوکس پسندها همواره انتخاب اول و آخرند.

جنس چوب مبل استیل

همانطور که پیشتر گفتیم مبلمان سلطنتی وزن سنگینی دارند. دلیل این وزن بالا استفاده از چوب طبیعی در ساخت اسکلت و بدنه این مبل ها می باشد. هر چه جنس چوب به کار رفته در مبل استیل بهتر و محکم تر باشد دوام و طول عمر مبل ساخته شده بالاتر خواهد بود. عمده چوب های مورد استفاده در ساخت مبل سلطنتی چوب گردو، راش، توسکا، ممرز و توت و سایر چوب های سفت و محکم درختان جنگلی است. بنابراین مبل های استیل علاوه بر زیبایی خیره کننده، استحکام و عمر زیادتری هم دارند.

انواع مبلمان استیل شیک چه ویژگی‌هایی دارند؟

همه می‌دانند که برای خرید هر محصول اصیلی ابتدا باید با ویژگی‌های اصلی آن محصول آشنا بود. آیا درباره ویژگی‌های اصلی مبلمان استیل شیک چیزی می‌دانید؟ آیا می‌دانید که انواع مبلمان استیل با کیفیت عالی اغلب چه خصوصیاتی دارند؟


در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی های مبل استیل اشاره کرده‌ایم:

  • جنس بدنه مبل استیل: برخلاف مبل راحتی در بدته‌ی مبل استیل از انواع مختلف چوب به عنوان کلاف اصلی مبلمان استفاده می‌شود. چوب گردو، چوب راش و توسکا از جمله چوب‌هایی هستند که در ساخت مبلمان استیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • رویه مبل استیل: استفاده از پارچه‌های مرغوب و نفیس با نقوش باشکوه و زیبا از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های مبلمان استیل شیک به حساب می‌آید و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • طراحی مبلمان استیل: مبلمان استیل اغلب دارای تاج هستند و منبت‌کاری‌های خیره‌کننده‌ای که بر روی تاج و دسته‌های این نوع مبلمان وجود درد از ویژگی‌های برجسته آن می‌باشد.

منبت کار چوب مبل استیل

منبت کاری هنر کنده کاری روی چوب بوده و یکی از قدیمی ترین هنرهای دستی ایرانی محسوب می شود. اصلی ترین زیبایی و شکوه مبل های سلطنتی به کار رفتن هنر باستانی منبت کاری روی دسته و پایه و تاج آنها است. اوج زیبایی و هنر کاناپه های سلطنتی در معمولا در حکاکی های ریز و درشت تاج آنها است که در نظر اول چشم هر بیننده ای را خیره می کند. شما با چیدمان یک دست مبل سلطنتی زیبا و باشکوه در سالن پذیرایی خود در واقع هنر اصیل ایرانی را به خانه خود آورده اید.

چه کسانی طرفدار استفاده از انواع مبلمان استیل شیک هستند؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در یک کلمه باید به شما بگوییم که لوکس پسندها! بله انتخاب انواع مبلمان استیل بسیار شیک تقریبا انتخاب همه‌ی لوکس پسندهاست.

به طور کلی بیشتر افرادی که تمایل به داشتن فضایی با شکوه و با ابهت دارند به سراغ استفاده از انواع مبلمان استیل شیک و جدید برای منزل یا محل کار خود می‌روند. به بیان دیگر می‌توان گفت که انواع مبلمان استیل زیبا برای آن‌هایی که طرفدار سادگی و مینیمالیست هستند مناسب نمی‌باشد. این مبلمان در سه رنگ:

  • طلایی
  • قهوه ای
  • سفید

طراحی و ساخته می شود

رنگ مبل استیل

یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید مبل استیل انتخاب رنگ مناسب برای آن است. مبل های سلطنتی برخلاف مبل های راحتی رنگ های متنوعی ندارند. در ساخت مبلمان استیل رنگ و طرح و نوع کنده کاری چوب آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. پارچه مبل استیل را از بین رنگ های سنگین و خنثی انتخاب می کنند. اگر به دنبال مبل استیل ظریف هستید می توانید در انتخاب رنگ آن مانور بیشتری بدهید. مبل استیل ساده و ظریف یعنی مبلی که در ساخت آن منبت کاری های ریز و ظریف انجام شده است. مبل استیل کرم قهوه ای و مبل استیل رنگ بژ و رنگ های سفید و طلایی محبوب ترین رنگ ها در بین ایرانیان هستند.

ست مبلمان استیل شیک برای چه سبک‌های دکوراسیونی مناسب است؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم استفاده از انواع مبلمان استیل شیک در سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن کاربرد ندارد. بلکه این نوع از مبلمان یعنی مبلمان استیل کلاسیک اغلب برای سبک‌های دکوراسیون نیمه کلاسیک، کلاسیک و سلطنتی مناسب می‌باشد. مبل و غذاخوری استیل در فضاهای بزرگ و با شکوه با دکوراسیون کلاسیک بسیار خیره‌کننده و زیبا خواهد بود.

آیا تعقیر رنگ چوب مبل استیل وجود دارد

چوب به کار رفته در ساخت مبلمان استیل بسیار باکیفیت و محکم است. با این وجود احتمال این وجود دارد که در اثر برخورد اشیا نوک تیز رنگ آن آسیب ببیند. اگر چنین اتفاقی افتاد به هیچ عنوان نگران نباشید چون به راحتی قابل رنگ کردن است. گاهی ممکن است شما از رنگ چوب آن خسته شده باشید و قصد ایجاد تنوع در مبلمان استیل را دارید. شما می توانید خود کار رنگ کردن را انجام دهید یا آن را به دست یک متخصص بسپارید. از آن گذشته از آنجایی که مبل استیل سالها می تواند مهمان خانه شما باشد بدون اینکه آسیبی ببیند ممکن است بعد از چند سال رنگ و جلای خود را از دست بدهد. در این صورت نیز راهکارهایی برای نوسازی مبل و چوب آن است مثل استفاده از روغن جلا برای براق کردن و بالا بردن دوام چوب که ظاهر مبلمان استیل شما را مثل روز اول خواهد کرد.

در ادامه به برخی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت انواع مدل مبلمان استیل اشاره می‌کنیم:

  1. جنس بدنه و نوع چوب به کار رفته در مبلمان (مبلمان استیل تمام چوب، مبلمان استیل با چوب راش، مبلمان استیل چوب گردو و…)
  2. نوع کلاف مبلمان استیل
  3. اسفنج و فوم مورد استفاده در مبلمان
  4. جنس رویه و نوع پارچه مبلمان استیل (مبلمان استیل با پارچه مخمل، مبلمان استیل با پارچه ترک و…)
  5. رنگ مبلمان استیل (مبلمان استیل با ورق طلا، مبلمان استیل طلایی، مبلمان استیل سفید صدفی، مبلمان استیل با چوب سفید، مبلمان استیل فندقی و…)
  6. میزان منبت‌کاری و نقش و نگارهای به کار رفته در مبلمان (مبلمان استیل ساده، مبلمان استیل ظریف، مبلمان استیل پر منبت و…)

علاوه بر این تعداد مبل‌ها مثلا ست مبلمان استیل (ست 9 نفره مبلمان استیل یا ست 7 نفره مبلمان استیل) و ترکیب آن‌ها به صورت مبل تک نفره استیل و یا مبل دو نفره یا سه نفره استیل نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت مبل استیل می‌باشند.

تشک دوبل و یک تکه مبل‌های سلطنتی

تشک های مبلمان سلطنتی به صورت دوبل ساخته می شوند که همین می تواند بالا رفتن طول عمر مفید مبلمان را تضمین کند یک تکه بودن پارچه مبل باعث می شود نظافت آن راحت تر باشد . قابلیت شستشوی آسان و تمیز کاری اطراف مبلمان به دلیل تک تکه بودن تشک نیز مزیت می باشد

ویژگی‌های ظاهری مبل سلطنتی

مبلمان استیل یا سلطنتی عموما به صورت نه نفر و هفت نفره تولید میشود . قالب‌های نه نفره مبل سلطنتی از یک کاناپه سه نفره، چهار مبل و دو صندلی میزبان تشکیل شده اند. نوع دیگر قالب ساخت به صورت کاناپه سه نفره، کاناپه دو نفره، دو مبل و دو صندلی میزبان است. از همین رو مبل‌های هفت نفره در قالب کاناپه سه نفره، کاناپه دو نفره و دو مبل تهیه و ساخته می‌شوند

چوب‌ پایه و دسته مبل‌ سلطنتی

جهت زیباتر شدن و منبت کاری بهتر از چوب سفید , گردو , راش در دسته و پایه های مبلمان استیل استفاده می شود کیفیت بالای این نوع چوب ها باعث زیباتر شدن و منبت کاری و نقش و نگار بهتری می شود

تاج مبل سلطنتی

هنگام خرید مبلمان سلطنتی به راحتی می توان آن را با مبل راحتی تشخیص داد بیشتر قسمت های مبل سلطنتی با تاج ساخته شده اند در قسمت های میانی مبل های تشریفاتی از تاج با اندازه های متفاوت و طرح های زیبا و چشم نواز بهره گرفته می شود . رنگ آمیزی و نقش و نگارهای خاص بر روی تاج مبلمان سلطنتی این مبل را بسیار زیبا جلو می دهد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید