دسته‌بندی نشده

انواع میز بیلیارد

انواع میز بیلیارد

راهنمای خرید انواع میز بیلیارد

انواع میز بیلیارد، یک میز بزرگ با ابعاد مشخص است که به یکی از محبوب ترین ورزش های جهان، یعنی بیلیارد اختصاص دارد. بر روی سطح میز بازی بیلیارد، گوی هایی با ابعاد متوسط که دارای نشانه ها و رنگ های مشخصی هستند به حرکت در می آیند. میز بیلیارد از تخته سنگ ثابت و سنگین ساخته شده که توسط یک پارچه مخصوص، پوشش داده شده است. قیمت میز بیلیارد تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر مدل میز، متریال و طرح و رنگ میز قرار دارد.

تنوع انتخاب‌ها در خرید میز بیلیارد و اسنوکر

میزهای بیلیارد و اسنوکر به‌خاطر ویژگی‌های متفاوت و پرتعداد در گروه‌های متنوعی قرار می‌گیرند. از جمله این تقسیم بندی‌ها می‌توان به وجود ابعاد مختلف در میزها اشاره کرد که اساسی ترین تفاوت بین میزها را رقم می‌زنند. شما به عنوان خریدار لازم دارید تا پیش از خرید میز بیلیارد یا خرید میز اسنوکر، فضایی که برای قرارگیری آن‌ها انتخاب کردید را به طور دقیق محاسبه کنید. سپس میز مورد نظر خود را متناسب با آن فضا خریداری کنید. البته تفاوت در گزینه‌ها به ابعاد یا اندازه ختم نمی‌شود.

میزهای زیادی به همراه ویژگی‌های متنوع وجود دارند که از نظر اندازه، یکسان‌اند؛ ولی در تناسب با نیاز تعداد خاصی از مشتریان طراحی شده‌اند. میزهای تاشو یا میزهای بیلیاردی که توانایی تبدیل شدن به میز ناهارخوری را دارند، مثال‌های خوبی برای این دسته از میزها هستند.

در این مقاله به توضیحات موارد ذیل خواهیم پرداخت:

  • میز بیلیارد
  • ویژگی های میز بیلیارد
  • تجهیزات و لوازم جانبی میز بیلیارد
  • ساخت و تولیدی میز بیلیارد
  • میز بیلیارد تاشو
  • قیمت و فروش اقساطی میز بیلیارد
  • فروش میز بیلیارد
  •  میز بیلیارد تاشو
  • قیمت و فروش اقساطی میز بیلیارد
  • تفاوت بازی بیلیارد و بازی اسنوکر
  •  شرکت تولیدی میز بیلیارد

انتخاب سایز میز بیلیارد

شاید بتوان گفت مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم انتخاب سایز میز بیلیارد با توجه به مکان مورد نظر می باشد.

میز های بیلیارد در سایزهای مختلفی ساخته می شود که به شرح زیر می باشد :

۷ فوت ، ۸ فوت ، ۹ فوت ، ۱۰فوت ، ۱۲ فوت

در حالت استاندارد میز های ۷ و ۸ و ۹ جزو میز های بیلیارد pool شناخته می‌شود و میزهای ۱۰ و ۱۲ برای استفاده میزهای اسنوکر ساخته می شوند.

تاثیر متریال بر قیمت اسنوکر و میز بیلیارد

شما به عنوان خریدار باید پیش از خرید انواع میز بیلیارد و اسنوکر، بدانید که این نوع میزها از چه اجزایی تشکیل شده‌اند. این قسمت‌ها، علاوه بر قیمت میز بیلیارد و اسنوکر، بر طول عمر آن‌ها و کیفیت بازی هر بازیکن تاثیر می‌گذارند. عدم تسلط و شناخت بر اجزایی نظیر شاسی، بدنه، ماهوت، پایه‌ها و… که هرکدام می‌توانند از مواد خام بسیار متنوعی تشکیل شوند، در اغلب موارد، خریداران را به زحمت می‌اندازند. در اصل این اجزای میز هستند که تمایز بین یک میز حرفه‌ای و آماتور را به وجود می‌آورند. خرید میز بیلیارد یا خرید میز اسنوکر بدون دریافت اطلاعات دقیق از آن‌ها و مقایسه براساس قیمت میزهای اسنوکر و بیلیارد، از اشتباهات رایج در هنگام خرید به صورت حضوری است. قبل از انتخاب یک میز، مطمئن شوید که شناخت کاملی از اجزای تشکیل دهنده‌ی میز داشته باشید.

 انتخاب نوع انواع میز بیلیارد با توجه به نوع استفاده :

به طور کلی میزهای بیلیارد برای استفاده در محل‌های عمومی ( مثل باشگاه‌ها ، گیم نت ها ، شهربازی و غیره ) و استفاده شخصی ( مثل خانه ، ویلا ، سالن های ورزش منازل مسکونی و… ) ساخته میشوند که به میزهای بیلیارد باشگاهی و میزهای بیلیارد خانگی دسته‌بندی می‌شوند .

میزهای بیلیارد خانگی معمولا اولویت ساختشان زیبایی آنها می باشد ، و میز های باشگاهی اولویت ساخت آنها استحکام میباشد ، البته اشاره به این نکته لازم است که هردو میزها با توجه به نیازی که برطرف می کنند هم زیبا و هم محکم هستند و آنچه به آن اشاره داشتیم ماهیت ساخت آنها بود.

تفاوت بازی بیلیارد و بازی اسنوکر

تفاوت بازی بیلیارد و اسنوکر، تفاوت درتعداد توپ های بازی است. در بازی اسنوکر، ۲۱ توپ بر روی میز قرار می گیرد اما در بازی بیلیارد از ۱۵ توپ استفاده می شود. این دو بازی از نظر قوانین بازی به یکدیگر شباهت دارند اما پرداختن به هر یک از قوانین آنها به حوصله بیشتری نیاز دارد.

خرید لوازم میز بیلیارد و اسنوکر

پس از خرید میز اسنوکر و بیلیارد، به لوازم ضروری دیگری برای انجام این بازی‌ها نیاز دارید. اگر به صورت مداوم به این بازی مشغول هستید و میز بیلیارد جزئی از زندگی شما شده است، چندین و چند بار به خرید چوب اسنوکر و دیگر لوازم بیلیارد و اسنوکر احتیاج پیدا می‌کنید.

برای طراحی اتاق بیلیارد چه فضایی نیاز هست ؟

خیلی ساده ، شما فقط کافیه ابعاد چوب بازی را بدانید و به همان اندازه از اطراف میز فاصله در نظر بگیرید.استاندارد تعریف شده برای چوب های بازی به شرح زیر می باشد :

– ۴۸ اینچی ( ۱۲۱ سانت ) : مناسب کودکان و افراد با قد متوسط به پایین

– ۵۲ اینچی ( ۱۳۲ سانت ) : مناسب کودکان و افراد با قد متوسط به پایین

– ۵۷ اینچی ( ۱۴۴ سانت ) : که برای چوب های یک تیکه تعرف شده اند

– ۵۸ اینچی ( ۱۴۷ سانت ) : که برای چوب های دو تیکه تعریف شده اند

– ۶۱ اینچی ( ۱۵۵ سانت ) : مناسب افراد قد بلند

نکته : اندازه چوبهایی که دربالا مشاهده می فرمایید ، سایزها استانداردی است که تعریف شده است . اما آنچه در بازار مشاهده میشود چوب در هر سایزی که دلتان بخواهد وجود دارد ،

برای استفاده در منزل کدام سایز بهتر هستش ؟

به طور تقریبی می توان گفت در حدود ۷۰ در صد استفاده ی میزهای بیلیارد برای ویلا ، خانه و استفاده های شخصی میز ها ۸ فوت را انتخاب می کنند.امابهترین پاسخ بستگی به نیاز شما و فضای شما دارد. اگر فضای شما بسیار بزرگ هست میزها ی ۸ فوت احتمالا نتوانند آنگونه که شما انتظار دارید مکان مورد نظر را پوشش بدهد و کوچیک به نظر بیاید . همچنین اگر شما سابقه بازی کردن دارید و در این بازی مهارت کسب کرده اید پاکت کردن برای شما روی میزهای ۸ فوت خیلی ساده باشد و از لذت آن بکاهد.

انواع میز بیلیارد

  • میز بیلیارد ۸ فوت

میز های بیلیارد در سایز ها، مدل ها و رنگ های متفاوتی ساخته میشوند که اندازه خود انواع میز بیلیارد معمولا تاثیری در نوع بازی شما ندارد. میز بیلیارد ۸ فوت، اندازه متوسطی دارد و ابعاد میز بیلیارد ۸ فوت، تقریبا ۱۴۵ در ۲۶۰ سانتی متر است. ابعاد این میز برای بازی بسیار مناسب می باشد و از جمله میز های بسیار پرفروش در میان طرفداران بیلیارد است. همچنین علاوه بر ابعاد میز بیلیارد، شما باید به کیفیت پوشش میز، گارانتی میز، مرکز فروش آن و قیمت میز نیز توجه بسیاری داشته باشید.

ابعاد میز بیلیارد ball ۸

این میز های بیلیارد، از جمله میز های کاملا منحصر به فرد می باشند که بسیار مناسب فضاهای بسته، خانگی، مدرن و باشگاه های بیلیارد است. معمولا جنس بدنه میز بیلیارد ball 8 چوب، و کف آن سنگ ۳ تکه می باشد. همچنین پایه ها، چوب بازی و باند ها نیز معمولا از جنس چوب روسی می باشند. رنگ پارچه میز، معمولا انتخابی است، ولی رنگ های متداول، سبز و آبی می باشند که چشم را نیز خسته نمیکنند.

میز بیلیارد اسنوکر

اسنوکر در اصل نوعی بازی با چوب است، که بر روی میز بزرگی با شش سوراخ و روکشی از ماده ای با جنس فلانل، بازی می شود. این سوراخ ها، به صورتی است که چهار تا آن در گوشه های میز، و دو سوراخ در وسط کناره های میز بیلیارد قرار گرفته اند. معمولا ابعاد میز بیلیارد اسنوکر،  ۳.۷ در ۱.۸ متر میباشد. که البته در اندازه های مختلفی تولید می شوند. و همچنین، معمولا طول میز دو برابر پهنای آن می باشد. این بازی دارای ۲۱ توپ است که در ایران به آن شار، معادل روسی توپ گفته میشود.

انواع میز بیلیارد خانگی

امروزه استفاده از میز بیلیارد خانگی، در منازل گسترش بسیاری یافته است. ابعاد این میز ها معمولا ۸ فوت میباشد. جنس پایه ها، بدنه و شاسی چوب روسی بوده و معمولا جنس کف انواع میز بیلیارد سنگ ۳ تکه می باشد جنس پوشش و رنگ پارچه آن معمولا انتخابی بوده و بسته به سلیقه شخصی مشتری میتوان از جنس های پشم، پشم شیشه یا پلاستیک انتخاب کرد. معمولا، میز بیلیارد خانگی قابلیت تبدیل شدن به میز نهار خوری را نیز دارد و این بسیار مناسب منازلی است که فضای داخلی کوچک تری دارند.

توپ میز بیلیارد

در گذشته معمولا جنس توپ ها از عاج، خاک رس و دیگر ترکیبات بود.ولی به دلیل گران بودن این ماده در سال های بعد، فردی به نام جان وسلی با جایگزین کردن ماده ای شیمیایی مشابه عاج، به نام سلولوئید توانست توپ ها را بسیار ارزان تولید کند. امروزه جایگزین‌های جدید توپ های بیلیارد بسیار محکم و پایدار اند. معمولا این توپ‌ها از رزین‌های پلی استری غیر اشباع و کلسیم کربنات در طی فرآیندی پیشرفته به نام رزین ریخته گری ساخته می‌شوند که این امر باعث شده که توپ های جدید، بسیار منسجم، محکم و در عین حال ارزان قیمت باشند.

چوب میز بیلیارد

از دیگر لوازم مورد استفاده در بازی بیلیارد، چوب میز بیلیارد است. معمولا اندازه استاندارد چوب بیلیارد ۱۴۷ سانتیمتر  و وزن آن ۵۱۰-۵۹۵ گرم است. همچنین چوب بیلیارد، دارای ۳ قسمت نوک، بدنه و دسته است. نوک آن سفید رنگ و دارای قسمتی کائوچویی، بدنه که در میانه چوب است بلند و صاف و کاملا صیقلی و دسته چوب بیلیارد که پهن ترین بخش آن و به صورت مخروطی می باشد.

شرایط تولید میز بیلیارد

میزهای انواع میز بیلیارد بسیار متنوع و در طرح ها و کیفیت های متفاوتی با توجه به سلیقه مشتریان در بازار عرضه میشوند. ولی هنگام خرید یک میز بیلیارد مناسب حتما نکات زیر را در نظر بگیرید.

جنس کف میز بیلیارد معمولا از سنگ سه تکه برش خورده با دستگاه CNC می بایست باشد. در انتخاب پارچه میز به کیفیت و رنگ پارچه توجه کنید. پوشش ماهوت با درصد پشم بالا معمولا بهترین نوع پارچه بیلیارد است که در ۶ رنگ متنوع تولید میشود. همچنین متریال و جنس خود میز بیلیارد، بدنه و شاسی، پایه ها و باند ها می بایست از چوب روسی باشند. همچنین لوازم جانبی مانند شار، چوب بازی، گچ، جا چوبی، مثلث و چوب رست نیز همراه با میز بیلیارد عرضه می گردد.

مجموعه بیلیارد پرشین استور، از بزرگترین تولید کنندگان انواع میز بیلیارد در ایران می باشد. ما همیشه برای جلب رضایت مشتریان عزیز خود، از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه برای تولید میز بیلیارد استفاده می کنیم. از سنگ های اصل سه تکه در کف میز گرفته تا پارچه های ماهوتی پوشش میز و بدنه پایه و باند های با چوب روسی درجه یک. تمامی مواد و متریال ما از مرغوب ترین مواد موجود در بازار بوده و میز های بیلیارد توسط تیم حرفه ای و متخصص ما طراحی و تولید میگردند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید