دسته‌بندی نشده

انواع میز نهار خوری

انواع میز نهار خوری

انواع میز ناهار خوری

در این قسمت به بررسی انواع میز ناهار خوری جهت آشنایی بیشتر شما می پردازیم. هیچ کدام از آنها خوب یا بد نیستند فقط متفاوتند. شما باید بر اساس سلیقه شخصی خود و سبک دکوراسیون منزلتان یکی را انتخاب کنید تا با بقیه وسایلتان هماهنگ باشد.

میز ناهار خوری سلطنتی

میز ناهار خوری سلطنتی از چوب خالص و پارچه مرغوب ساخته شده است و بدنه چوبی آن پر از منبت کاری و نقش و نگارهای ظریف و جذاب است. میز ناهار خوری در منازل مجلل و باشکوه و در کنار مبلمان سلطنتی جا دارد.

دوام و استحکام مدل های جدید میز ناهار خوری سلطنتی و صندلی های آن بسیار زیاد است چون از چوب های اصل و محکم مثل گردو یا راش در ساختار آن استفاده می کنند. واضح است که با این اوصاف میز ناهارخوری سلطنتی عمری طولانی دارد.

صندلی های میز ناهارخوری سلطنتی

ارتفاع صندلی های میز ناهارخوری سلطنتی معمولا زیاد بوده و به راحتی صندلی مدرن نیستند. پشتی صندلی های سلطنتی ناهار خوری نیز صاف و بلند است و تاج صندلی ها پر از حکاکی های استادانه و ظریف است.

جنس میز ناهارخوری سلطنتی

پایه های میز ناهار خوری سلطنتی هم مثل صندلی ها حکاکی و منبت کاری می شود. سطح میز ناهارخوری سلطنتی گاهی مغزی نئوپان یا ام دی اف است که با یک لایه چوب پوشش داده شده است. چون چوب خالص خیلی سنگین و گران بوده و یکپارچگی که میز ناهارخوری نیاز دارد در چوب خالص نیست.

چه رنگی برای میز ناهار خوری سلطنتی مناسب است؟

رنگ میز ناهارخوری سلطنتی می تواند سفید، نقره ای یا طلایی باشد. رنگ میز ناهارخوری بسته به مبلمان و سایر وسایل خانه باید انتخاب شود. رنگ پارچه نشیمنگاه صندلی ها نیز باید با رنگ چوب هماهنگ باشد.

میز ناهارخوری اسپرت

انواع میز ناهار خوری اسپرت برعکس سلطنتی بسیار ساده هستند. هیچ حکاکی و منبت کاری ندارند. ممکن است در ساختن میز ناهارخوری اسپرت از چوب های بی کیفیت نیز استفاده شود. برای همین هنگام خرید باید به این موضوع دقت کنید.

صندلی های میز ناهارخوری اسپرت

صندلی های میز ناهارخوری اسپرت رنگ های متنوع تری نسبت به مدل سلطنتی دارند. ارتفاع آنها کمتر است و همین موضوع باعث راحت تر بودن آنها است. میز ناهارخوری اسپرت می تواند با چوب های باکیفیت مثل راش ساخته شود که قیمت آنها گران تر است.

میز ناهارخوری اسپرت ارزان

اما اگر خواهان میز ناهارخوری اسپرت ارزان تر هستید می توانید مدل هایی را انتخاب کنید که با چوب ارزان تر و سبک تری ساخته شده اند. همه آنها هم بی کیفیت نیستند و ممکن است جوابگوی نیازهای شما باشند.

چگونه رنگ میز ناهار خوری اسپرت را انتخاب کنیم؟

رنگ های میز ناهارخوری مدرن و اسپرت بسیار متنوع هستند. پارچه نشیمنگاه صندلی میز غذاخوری اسپرت معمولا ساده و بدون طرح هستند. رنگ میز ناهار خوری اسپرت باید مکمل با مبلمان باشد. اگر هر دو هم رنگ باشند محیط منزل یکنواخت و کسل کننده می شود. استفاده از دو رنگ زرد و طوسی برای سال جدید عالی است.

میز ناهارخوری مستطیل

میز ناهارخوری مستطیل یکی از پرطرفدارترین انواع میز ناهار خوری در میان ایرانیان است چون برای مهمانی ها مناسب تر است. مردم ایران نیز به مهمان نوازی مشهورند. برای همین میز ناهارخوری انتخاب می کنند که بتوانند راحت با آن از مهمانان خود پذیرایی کنند. در ادامه از مزایا و معایب میز ناهارخوری مستطیل شکل بیشتر می نویسیم.

مزایای میز ناهار خوری مستطیل شکل

از مزایای میز ناهارخوری مستطیل شکل این است که جای کمتری اشغال کرده و گوشه ها را پر می کند. تعداد صندلی های بیشتری می توان اطراف آن چید. همچنین برای مهمانی مناسب تر است. چیدمان انواع غذا و پیش غذا و دسر روی میز مستطیل شکل راحت تر است.

معایب میز ناهارخوری مستطیل شکل

از معایب میز ناهارخوری مستطیل این است که دسترسی به غذاهای روی میز برای تمام افراد مشکل است. امکان برقراری ارتباط و گفتگو حین غذا خوردن سخت است چون افراد دور میز به سختی می توانند همدیگر را ببینند. یکی دیگر از مشکلات میز ناهارخوری مستطیل شکل این است که گوشه های تیز آن ممکن است برای کودکان خطر داشته باشد.

میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری گرد یکی از انواع میز ناهار خوری است که برای تعداد کمتر افراد طراحی شده است. اگر فضای بزرگی دارید میز ناهارخوری گرد برای شما مناسب است. میز ناهار خوری گرد ویژگی های مثبت و منفی زیادی دارد که در ادامه متن به بررسی آنها می پردازیم.

مزایای میز ناهارخوری گرد

میز ناهارخوری گرد برای جمع خانوادگی مناسب تر است. گوشه های تیز ندارد و از این بابت خطر کمتری برای کودکان دارد. امکان گفتگو برای افرادی که دور آن نشسته اند بیشتر است چون به راحتی همدیگر را می بینند.

معایب میز ناهار خوری گرد

از مشکلات میز ناهارخوری گرد این است که برای مهمانی های بزرگ مناسب نیست. فضای زیادی را اشغال می کند و باعث ایجاد گوشه های خالی و بی مصرف در خانه می شود.

چیدمان انواع غذا و مخلفات روی میز ناهارخوری گرد سخت تر است اما دسترسی به غذاهای روی میز برای افراد راحت تر است. به طور کلی میز ناهار خوری گرد فضای صمیمانه ای ایجاد می کند.

میز ناهار خوری چستر

مدل چستر در مبلمان و لوازم خانگی به لمسه دوزی های آن معروف است. میز ناهار خوری چستر یکی از شیک ترین انواع میز ناهار خوری است که بیشتر به سبک مدرن نزدیک می باشد. البته می توانید از میز ناهار خوری چستر در سبک تلفیقی دکوراسیون نیز استفاده کنید.

صندلی میز ناهار خوری چستر

در ساختن صندلی های میز ناهار خوری چستر از پارچه های ضد لک با طرح ساده استفاده می کنند. پارچه صندلی چستر باید مرغوب باشد تا در لمسه دوزی پاره یا سوراخ نشود. لذا می توانید از مرغوبیت جنس پارچه آن مطمئن باشید.

انواع میز ناهار خوری چستر

میز ناهار خوری چستر را با چوب راش می سازند و معمولا رویه آن را با یک لایه پلی استر می پوشانند تا هم براق تر شده و هم استحکام آن را بالاتر ببرند.

پایه های میز ناهار خوری چستر و صندلی های آن بسیار محکم و بادوام هستند. میز ناهار خوری چستر می تواند گرد یا مستطیل شکل باشد. شما می توانید انواع میز ناهار خوری چستر چهار نفره، شش نفره، هشت نفره یا بیشتر را بسته به نیاز خود تهیه کنید.

میز ناهار خوری فرانسوی

انواع میز ناهار خوری فرانسوی در واقع به مدل آن گفته می شود و لزوما از فرانسه وارد نشده اند. بسیاری از کارگاه های تولیدی در ایران نام بعضی از انواع میز ناهار خوری خود را میز ناهارخوری فرانسوی می گذارند. اما خصوصیات کلی مدل میز ناهار خوری فرانسوی چیست؟

جنس میز و صندلی ناهارخوری فرانسوی

میز ناهار خوری فرانسوی معمولا سبکی بین مدرن و کلاسیک دارد. در واقع می توان از آن در هر خانه ای و با هر سبکی استفاده کرد. قسمت اعظم ساختار میر ناهار خوری فرانسوی از چوب است. جنس چوب این میزها راش گرجستان بوده و کفی صندلی های آن از پارچه نانو و قابل شستشو است.

بیشترین رنگ های استفاده شده برای میز ناهار خوری فرانسوی

اصولا در دکوراسیون سبک فرانسوی رنگ های قرمز آجری، آبی نفتی، سبز و زرد زیاد استفاده می شود. بهتر است رنگ صندلی های میز ناهار خوری فرانسوی را از بین همین ها انتخاب کنید. سبک فرانسوی در خانه های سنتی و روستیک نیز جلوه فوق العاده ای دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید