پوشاک, کیف و کفش

معرفی انواع روسری و شال

انواع شال و روسری

معرفی انواع روسری و شال

انواع روسری و شال  نامي آشنا براي خانم ها است. براي روسري نيازي به توضيح دادن نيست. اما، در اين مقاله . همه مردم روي زمين در مورد پوشش خود حساس هستند و هر كسي به سبك و سليقه خاصي كه مورد پسندش است لباس مي پوشد. در كشور ايران روسري و شال يكي از پوششهايي است كه هر خانمي براي بيرون رفتن يا مهمان ها و مجالس از آن استفاده مي كند.

به همين دليل است كه انواع روسری و شال، بر اساس نوع محيطي كه ميخواهيد برويد و استفاده ميكنيد، وجود دارد. از آنجايي كه وقتي به مغازه روسري و شال فروشي براي خريد روسري ميرويد با انواع روسري روبرو ميشويد و اين خوشبختانه يا متاسفانه خريد را براي خانومهاي عزيز دشوار ميكند بخصوص بانوان مشكل پسند. طرح و انواع روسري و شال در استايل زنانه و دخترانه با تناژهاي رنگارنگ آنها تاثير مهمي در تيپ فرد دارند چون تكميل كننده ظاهر فرد هستند.

فرق انواع روسری و شال چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت‌های میان انواع روسری و شال  بپردازیم، بهتر است یک تعریف کلی از هرکدام داشته باشیم.

روسری چیست؟

روسری در مقایسه با شال رسمی‌تر است. این پوشش از دو فرم کلی مربع و مثلث به‌وجود می‌آید که اندازه‌های مختلفی برای آن‌ها وجود دارد. به‌طور مثال در طی چند سال اخیر روسری‌های کوچک یا مینی اسکارف‌ها به ترند فشن تبدیل شده‌اند. درحالیکه تا چند سال قبل خانم‌ها در هر فروشگاهی به دنبال روسری‌های سایز بزرگ بودند.

جنس روسری با توجه به کاربرد و فصلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. انواع روسری‌های حریر، ساتن یا ابریشم، گزینه‌های مناسبی جهت استفاده در مجالس رسمی هستند و در مقابل شما می‌توانید از انواع روسری‌های نخی برای مصارف روزمره خود استفاده کنید.

شال چیست؟

شال بیشتر حالت اسپرت دارد و خانم‌های جوان و دختر بچه‌ها اغلب از آن استقبال می‌کنند. شکل کلی شال از یک پارچه مستطیلی تشکیل می‌شود که بیشتر دارای ابعاد ۷۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر است. البته ابعاد شال به سلیقه شما هم بستگی دارد. مثلاً برخی از افراد دوست دارند ابعاد بزرگی از شال را سر کنند و به این ترتیب احساس راحتی بیشتری دارند. مانند روسری، شال هم از الیاف و پارچه‌های مختلفی تولید می‌شود تا در موقعیت‌های متنوع قابل استفاده باشد. انواع شال هنری، حریر، گیپور و ابریشم تنها بخشی از تنوع وسیع این محصول هستند.

انواع روسری و شال بر اساس جنس

انواع روسری و شال علاوه بر کاربرد پوشش و حجاب به عنوان، اکسسوری هایی جهت کامل کردن استایل مورد استفاده قرار می گیرند. دقت کنید که اهمیت اکسسوری ها و هماهنگی آن با استایل بسیار مهم و غیرقابل چشم پوشی است. علاوه بر رنگ و طرح، متناسب بودن جنس روسری و شال با استایل شما  یک هماهنگی ویژه ایجاد می کند و بسیار مهم است.

آنچه در این مقاله پیش رو داریم، شامل موارد زیر می باشد:

  • روسری نخی
  • روسری اسلپ
  • روسری ابریشم
  • روسری ابریشم توییل
  • روسری ژاکارد
  • روسری ساتن
  • روسری حریر

فرق انواع روسری و شال از نظر الیاف و بافت پارچه

بافت شال‌ها در دو بخش ریز و درشت دسته بندی می‌شود. در مقابل روسری‌ها اغلب بافت ساده‌تری دارند و از جنس ساتن، ابریشم و نخ تولید می‌شوند. در حالت کلی شال‌ها به خاطر اینکه ممکن است از طرف آقایان هم مورد استفاده قرار گیرد، تنوع و طرح‌های منحصر به فردی دارند.

فرق انواع روسری و شال  از نظر چاپ

در حالت کلی، تفاوت زیادی بین چاپ شال و روسری وجود ندارد. از دستگاه‌های چاپ خیس، دیجیتال و تک رنگ، برای طرحدار کردن پارچه‌های خام و بدون رنگ در تولید شال و روسری استفاده می‌شود.

کیفیت ظاهری شال و روسری :

هنگام خرید انواع روسری و شال  ، اگر برای خودتان خرید می کنید ، به راحتی بیش از مد توجه کنید ، اگر برای شخصی هدیه می خرید ، سلیقه شخص مورد نظر مهمترین اولویت برایتان باشد ، نه نظر فروشنده یا مد روز و … بسته بندی زیبا و شکیل هم از اهمیت خاصی برخوردار است ، دقت کنید که شال و روسری زده دار ، نخ کش ، لک ، جابجائی چاپ و … نداشته باشد.

ترجیحا سعی کنید از فروشنده قول تعویض بگیرید که اگر شخص مورد نظر شما ، سلیقه ی شما را نپسندید ، بتواند با سلیقه خود ، با شال یا روسری دیگری تعویض نماید

روسری نخی چیست؟

  • جنس نخ پنبه از الیاف طبیعی ساخته میشه
  • بسیار سبک، خنک و راحت است
  • برای استفاده در روزهای گرم سال گزینه بسیار خوبی به حساب می آید.

به جرات میشه گفت که روسری نخی محبوب ترین و پرطرفدارترین جنس روسری محسوب می شود. البته باید به یاد داشته باشید که روسری نخی خالص باید کاملا از پنبه بافته شده باشد اما از آنجاییکه روسری صد در صد نخ بسیار حساس به گرما، نور، ساییده شدن و … است و خیلی زود دون دون یا نخ کش می شود و چروک پذیری بالایی دارد، روسری های نخی در واقع ترکیبی از نخ پنبه با کتان، ویسکوز، ابریشم و… هستند تا دوام و کارآرایی روسری را افزایش دهند. انواع روسری و شال  نخی زنانه در رنگ های مختلف و طرح های بسیار زیبا تولید می شود از این رو دست شما برای انتخاب بسیار باز است.روسری نخی تک رنگ به راحتی با استایل های مختلف ست می شود، روسری نخی مجلسی هم در طرح های مختلف، به روز و جذاب در دسترس است.

انواع روسری بر اساس کارکرد

اکثر مردم فکر می‌کنند که انواع روسری و شال  برای پوشیدن در زمستان‌ها هستند یا در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان روپوش استفاده می‌شوند. اما موارد استفاده از روسری چندان محدود نیست. انواع روسری و شال  را می توان بر اساس جنس روسری و  عملکردی که در نظر گرفته شده است به چهار نوع تقسیم کرد. انواع روسری بر این اساس عبارتند از:

  1.  روسری سر
  2.  روسری گردن
  3. روسری‌های ساحلی روسری‌های زمستانی

انواع شال نخی

دنیای شال و روسری گستردگی بسیار زیادی دارد. تنوع مدل و رنگ‌های شال و روسری در بازار بسیار زیاد است. علاوه بر این، انواع روسری و شال  جنس‌های مختلفی دارند که در محیط‌های خاص و فصول مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • شال نخی پلیسه:

یکی از پرطرفدارترین شال‌های نخی در فصل تابستان، شال‌های نخی پلیسه‌دار است. استفاده از این مدل شال در بین خانم‌های جوان و خوش‌پوش بسیار رایج است. این مدل از شال‌ها بسیار سبک و راحت هستند. همچنین ایستایی این نوع از شال‌ها در مقایسه با سایر مدل‌ها بسیار بهتر هستند و به سختی از روی سر شما سر می‌خورند. اگر شما هم برای استفاده روزانه و یا مهمانی به دنبال یک شال زیبا و خاص می‌گردید، شال‌های نخی پلیسه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • شال نخی ساده:

شال‌ ساده نخی جزو یکی از انواع روسری و شال  نخی است که بسیار سبک و لطیف بوده و برای استفاده روزانه و یا مهمانی گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. یکی از ویژگی‌های مثبت این مدل از شال‌ها، طرح ساده‌ی آن است؛ بنابراین شما می‌توانید این مدل از شال نخی تک رنگ را با لباس‌های ساده و یا طرح‌دار ست کنید. شال نخی ساده، ایستایی مناسب بر روی سر دارد و شما را هنگام پوشیدن اذیت نخواهد کرد.

روسری ابریشم توییل :

در این نوع از روسری بافت بصورت خطوط کجراه اعمال می شود و سبب افزایش مقاومت پارچه می شود. همچنین ایستایی روسری را افزایش میدهد و مانع سرخوردن روسری می شود. انواع روسری و شال  ابریشم توییل برای استفاده روزمره خصوصا در فصول سرد سال بسیار مناسب است همچنین بخاطر درخشندگی و لطافت ابریشم موجود برای مهمانی ها نیز کاربرد دارد.روسری ابریشم توییل مجلسی امروزه بسیار ترند شده و مورد توجه خانم های زیادی قرار گرفته.

انواع روسری و شال  ابریشم ژاکارد:

ژاکارد در واقع نوعی بافت است که در آن، هنگام بافته شدن پارچه طرح های مختلف اجرا میشود، معمولا روسری طرح برند بصورت ژاکارد اجرا می شود. این طرح ها همراه با لمه بافته می شوند و روسری ژاکارد لمه را شکل می دهند.روسری ابریشم ژاکارد نیز مانند روسری ابریشم توییل مقاومت بالایی دارد و برای روزمره و مجلسی بسیار مناسب است.روسری ژاکارد لمه مشکی و روسری ژاکارد لمه طرح دار بسیار شیک و خاص هستند در عین حال بسیار راحت و سبک هستند و ایستایی خوبی دارند.

انواع روسری و شال پشمینه

پارچه پشمینه به دلیل عایق بودن و بافت فوق العاده‌اش بسیار محبوب است. این پارچه در هوای سرد شما را گرم نگه می‌دارد و از سرمای نسیم زمستانی محافظت می‌کند. روسری‌های پشمینه فوق العاده شیک و زیبا هستند. این جنس روسری و شال به گونه‌ای است که  لباس‌ها را برجسته می‌کند و شما را زیباتر نشان می‌دهد. تنها پیچیدن روسری پشمینه دور گردن کافی است تا تیپ شما بسیار خوش‌رنگ و زیبا شود. روسری‌های پشمینه فوق العاده نرم و راحت هستند. این روسری‌ها به قدری نرم هستند که می‌توانید نوزاد را در آن بپیچید. پارچه این روسری پوست شما را تحریک نمی‌کند، بنابراین شما عاشق لمس یک روسری پشمینه روی بازوهای برهنه خود خواهید شد.

در هنگام خرید انواع روسری و شال  به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین مورد در هنگام انتخاب شال یا روسری، توجه به سایز مورد نظر است. برخی از افراد علاقه‌مند به استفاده از شال یا روسری سایز بزرگ هستند و در مقابل برخی دیگر سایزهای کوچک‌تر را ترجیح می‌دهند.

جنس شال یا روسری که قصد خرید آن را دارید مورد بررسی قرار دهید.فکر کنید قرار است این آیتم را در کنار چه مواردی به‌کار بگیرید. به‌طور مثال شما نمی‌توانید از یک روسری نخی برای ست کردن مانتو مجلسی استفاده کنید.

روسری و شال در کنار زیبایی‌هایی که برای ظاهر افراد ایجاد می‌کنند، ممکن است دردسرهایی هم به همراه داشته باشند.پس قبل از خرید آن‌ها گزینۀ دلخواه را سر کنید تا از لیز نخوردن و راحت بودن آن مطمئن شوید.

آخرین موردی که هنگام خرید شال یا روسری توجه بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، رنگ آن است تا هماهنگی خوبی با رنگ پوست شما ایجاد کند. البته همانطور که می‌دانید طرح‌های مختلفی از شال و روسری در بازار موجود است که افراد با در نظر گرفتن ترندهای سال و سلیقۀ خود می‌توانند طرح زیبایی را خریداری کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید