دسته‌بندی نشده

نکته های مهم در نصب دوربین مدار بسته

نکات مهم دوربین مدار بسته

نکات مهم دوربین مدار بسته

نکات مهم دوربین مدار بسته قبل از شروع به نصب، این قوانین نصب دوربین مداربسته را در نظر بگیرید تا به طور بالقوه از سردرد خلاص شوید.

  • با هر ابزاری اقدام به نصب دوربین خود نکنید. زیرا ممکن است به اجزای آن آسیب برسانید. تنظیمات دوربین برای دستیابی به موقعیت عالی، کاری نسبتا تخصصی است. اگر در این مورد اطلاعات کافی ندارید، اقداماتی انجام ندهید که ممکن است به بدنه، قطعات الکتریکی یا لنز آسیب برساند یا فشار وارد کند.
  • به یاد داشته باشید گاهی اوقات باید دوربین را تمیز و بازبینی کنید. مخصوصا دوربین‌های خارج از منزل مستعد تجمع کثیفی یا گرد و خاک بر روی لنز هستند. بنابراین آن را به گونه‌ای نصب نکنید که نگهداری آن غیرممکن باشد.

نکات مهم دوربین مدار بسته نصب در فضای باز

  • دوربین‌ها را در فاصله 2.5 تا 3 متری از سطح زمین نصب کنید. زیرا هم این ارتفاع به اندازه‌ای کم است که بتوان جزئیات دقیق را ثبت کرد، و هم به اندازه‌ای بلند است که به راحتی از دسترس سارقان و خرابکاران دور باشد.
  • دوربین‌ها را مستقیماً به سمت خورشید نصب نکید. نور شدید باعث تابش خیره‌کننده و کنتراست بالا در فیلم شما می‌شود، و تشخیص اتفاقات در حال وقوع را دشوار می‌کند. حرکت خورشید را در نظر بگیرید و زاویه دوربین‌های خود را در جهت نور غیر مستقیم انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از نکات نصب دوربین مداربسته در فضای باز، تصمیم در مورد قابل مشاهده بودن یا نبودن دوربین است. قبل از مشخص کردن مکان نصب، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید دوربین قابل مشاهده باشد یا پنهان. دوربین‌های مداربسته قابل مشاهده، از عوامل موثر بازدارندگی در سرقت هستند، اما همچنین هدف سرقت و خرابکاری نیز قرار می‌گیرند. به همین دلیل برخی از صاحبخانه‌ها، ابتدا یک دوربین تقلبی را معرض دید نصب می‌کنند و از آن با یک دوربین واقعی که کمی پنهان است و به راحتی دیده نمی‌شود، پشتیبانی می‌کنند. اما برخی دیگر از صاحبخانه‌ها با استفاده از محفظه‌ای محکم و مناسب، از دوربین مداربسته محافظت می‌کنند تا آسیب دیدن آن را دشوارتر کنند.

ادامه مطلب نکات مهم دوربین مدار بسته

  • فقط دوربین‌های مداربسته در فضای باز را در فضای باز نصب کنید. دوربین‌های داخلی یا indoor را بیرون قرار ندهید. انجام این کار، دوربین شما را در معرض رطوبت، شرایط بد جوی و سایر عواملی قرار می‌دهد که دوربین برای آنها طراحی نشده است. در نتیجه مشکلاتی در رابطه با رطوبت، لانه‌‌سازی حشرات و غیره ایجاد می‌شود و در نتیجه کیفیت تصویر کاهش می‌یابد، البته اگر تصویری دریافت کنید!
  • از دوربین خود در فضای باز، در برابر آسیب شرایط جوی محافظت کنید. دوربین‌های مداربسته در فضای باز باید دارای ویژگی ضد آب باشند. البته همه دوربین‌های outdoor ویژگی‌های یکسانی ندارند. دوربینی را انتخاب کنید که برای آب و هوای شما درجه‌بندی مناسبی داشته باشد. همچنین در صورت امکان آن را زیر لبه بام یا در منطقه نیمه حفاظت شده دیگری نصب کنید.

نکات مهم دوربین مدار بسته نصب در فضای داخلی

  • همانطور که در روش نصب دور بین در منزل گفتیم، گوشه‌ها دوستان شما برای نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته هستند! نصب کردن یک دوربین داخلی در گوشه اتاق، معمولاً بزرگترین نقطه دید ممکن را به شما می‌دهد.
  • یکی دیگر از مهمترین نکات نصب دوربین مداربسته در داخل، پنجره‌ها هستند. پنجره می‌تواند مشکلات بازتابی ایجاد کند. قرارگرفتن لنز دوربین به سمت پنجره ممکن است کیفیت تصویر را کاهش دهد. بسیاری از دوربین‌های مداربسته دارای فناوری نور مادون قرمز (IR) هستند که به تشخیص حرکت کمک می‌کند و دوربین‌ها را قادر می‌سازد در نور کم کار کنند. اما نور مادون قرمز می‌تواند از پنجره‌ها و دیگر اشیاء شیشه‌ای منعکس شود و فیلم‌های شما را به‌ویژه در تاریکی، مبهم و نامفهموم کند. اگر فیلم شما نامفهوم یا سفید شده به نظر می‌رسد، احتمالاً مشکل انعکاس نور وجود دارد.

بیشتر بدانیم

  • اگر لازم است چیدمان دوربین مداربسته را به سمت پنجره انجام دهید، این دو اقدام را برای به حداقل رساندن تابش خیره کننده انجام دهید: یکی قرار دادن لنز تا حد امکان نزدیک به شیشه، و دیگری روشن کردن نور پس‌زمینه فضای بیرون (شاید با استفاده از چراغ‌های آشکارساز حرکت). همچنین اگر دوربین شما دارای فناوری wide dynamic range (WDR) باشد، می‌تواند مفید باشد.
  • علاوه بر نور مستقیم از سمت پنجره، هر نور مستقیمی ممکن است فیلم شما را پاک کند (خراب کند). بنابراین در نکات نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی، علاوه بر پنجره‌های روشن، مراقب لامپ‌ها و وسایل روشنایی نیز باشید. از قرار گرفتن مستقیم دوربین به سمت هر یک از این منابع نور خودداری کنید و زاویه دوربین را برای تابش غیر مستقیم نور تنظیم کنید.
  • نکات مهم دوربین مدار بسته

نکات کلی نصب دوربین مداربسته

  • نورپردازی را در نظر بگیرید. مطمئن شوید ناحیه‌ای که تحت نظارت قرار می‌گیرد دارای نور ثابت و کافی برای دوربین باشد، تا بتواند جزئیاتی مانند ویژگی‌های صورت را تشخیص دهد. در مواردی که نور کافی ندارید، از دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب استفاده کنید.
  • از هر دوربین مداربسته متناسب با کاربرد خودش استفاده کنید. استفاده از دوربین‌های مدرن که دارای ویژگی پیشرفته دوربین مداربسته هستند، گزینه خوبی است، اما از هر دوربین برای کاربرد مناسب خودش استفاده کنید. به طور مثال زیاد درگیر دوربین‌های گردان یا PTZ نشوید. این دوربین‌ها عالی هستند، اما به قطعات متحرک بیشتری نیاز دارند و در ناحیه دید محدود هستند، حتی با وجود توانایی حرکتی که دارند. و واقعاً فقط برای یک کارمند امنیتی که پشت میز نشسته است و فیدهای ویدیویی را تماشا می‌کند و دوربین‌ها را دستکاری می‌کند، بهترین گزینه هستند. اما شما به جای آن می‌توانید از دوربین‌های ثابت و زاویه باز که در مکان‌های استراتژیک تنظیم شده‌اند، برای مشاهده یک منطقه بزرگ استفاده کنید.

آیا می دانستیدنکات مهم دوربین مدار بسته

  • کابل‌های خود را محافظت یا پنهان کنید. یکی دیگر از نکات نصب دوربین مداربسته، مربوط به کابل‌کشی دوربین است. در هنگام نصب کابل مناسب دوربین مداربسته، آنها را در معرض دید نصب نکنید. زیرا به راحتی می‌توانند در معرض خرابکاری قرار بگیرند. یک نصب‌کننده حرفه‌ای دوربین، در زمان نصب انواع کابل دوربین مداربسته، آنها را با ابزار مناسب مانند داکت یا ترانک، پنهان و محافظت می‌کند، تا دسترسی به آن را دشوار باشد.
  • تجهیزات خود را ایمن کنید. به طور مثال اگر از یک سیستم دوربین متصل به اینترنت اشیا (IoT) استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که آن را از هک خارجی در امان نگه دارید. پسوردهای پیش‌فرض و تنظیمات کارخانه دستگاه‌ها را تغییر دهید و از هر ویژگی امنیتی که ممکن است سیستم شما داشته باشد استفاده کنید. همچنین حتما تنظیمات DVR و یا تنظیمات شبکه NVR را با دقت بیشتری انجام دهید. علاوه بر این دوربین‌های مداربسته تحت وب ممکن است برای انجام حملات DDoS مورد استفاده قرار گیرند . مسلما شما می‌خواهید که سیستم دوربین مداربسته به شما خدمت کند، نه اینکه تبدیل به عوامل مخرب شود. پس به ایمنی آن اهمیت دهید. 

مناطقی که نباید دوربین مداربسته را نصب کنید

از مهم ترین نکات نصب دوربین مداربسته که نباید از آنها غافل شد، مربوط به نصب نکردن دوربین در مکان‌های نامناسب است، مانند:

  • مکان‌هایی که حریم خصوصی همسایه شما را نقض می‌کند. دوربین‌ها برای امنیت شما عالی هستند، اما باید مراقب حریم خصوصی دیگران در همسایگی خود نیز باشید. به طور کلی، صاحبان خانه مجاز به داشتن دوربین‌های امنیتی در فضای باز هستند. و معمولاً خوب است که از اموال عمومی همسایه خود نیز در پس زمینه فیلم، مستندات وجود داشته باشد. اما اگر دوربین شما از مناطقی که همسایگان شما انتظار حفظ حریم خصوصی را دارند فیلم برداری کند، مثلاً اگر دوربین‌های شما می‌توانند اتاق خواب یا حمام آنها را ببینند؛ و یا اگر از فیلم برای اهداف غیر امنیتی استفاده شود؛ مشکلات قانونی ایجاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که این قوانین علاوه بر سیستم‌های نظارت تصویری، باید برای ضبط صدا بدون اطلاع و رضایت نیز، در نظر گرفته شود.نکات مهم دوربین مدار بسته
  • اتاق خواب و حمام. اصرار برای مراقبت از کودکان یا افراد مسن در خانواده قابل درک است. با این حال، انتظار حفظ حریم خصوصی برای برخی از مناطق کاملا انتظار به‌جایی است. به جای نقض حریم خصوصی می‌توانید از جایگزین‌ها استفاده کنید. به طور مثال آشکارسازهای حرکت و حسگرهای شکستن شیشه، به عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی خانه، می‌توانند به درها و پنجره ها اضافه شوند.

 شرایط جوی و دمای محل نصب دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته در حالت عادی در دمای ۱۰ درجه زیر صفر تا ۵۰ درجه بالای صفر کارایی دارند. اما اگر قرار است از دوربین در دمایی غیر از این بازه استفاده شود باید درون محفظه مخصوص قرار گیرد. به عنوان مثال نصب دوربین مداربسته در دمای خیلی زیاد با استفاده از محفظه هایی که دارای خنک کننده هستند امکان پذیر است. همچنین اگر رطوبت محیط زیاد باشد و شبنم درون دوربین یا اطراف آن ایجاد شود باعث می شود دوربین مدار بسته خیلی زود دچار عیب شود.

نصب دوربین مدار بسته به دور از امواج مغناطیسی

اگر قرار باشد دوربین مدار بسته در فضای باز و محلی نصب شود که احتمال برخورد صاعقه وجود دارد، باید برای کاهش خطر آسیب دیدن دوربین، از میله صاعقه گیر استفاده شود. همچنین جهت نصب دوربین مداربسته در کنار ایستگاه های رادیویی و یا سیم های فشار قوی لازم است برای رفع نویز از تصویر دوربین از سیم ارت استفاده شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید