پوشاک

آشنایی با انواع تیشرت

تیشرت مردانه

تیشرت مردانه یقه گرد

تیشرت مردانه همه ما با تیشرت‌ یقه گرد و یا بیسیک آشنایی داریم و درواقع میتوانیم آن را بهترین ناجی در مواقعی که زمان کافی نداریم معرفی کنیم. تیشرت‌هایی با یقه گرد به کسانی که چهره‌های کشیده و شانه‌های منحنی (شیب دار) دارند توصیه میشود؛ و کمک میکند اندام‌ آنها بهتر و متعادل‌تر به نظر برسد.

تیشرت یقه هفت

همانطور که از اسم تیشرت متوجه شده‌اید این مدل، یقه‌ای به شکل حرف V دارد. در بین انواع تیشرت مردانه ، تیشرت های یقه هفت انتخاب مناسبی برای افرادی با شانه‌های پهن، صورت گرد و هیکل درشت مناسب هستند.

تیشرت‌های یقه Y

یقه این مدل تیشرت به نوعی ترکیبی از یقه‌ی هفت و گرد است. در تیشرت‌های هنلی یقه تا روی سینه برش خورده ست که با یک ردیف دکمه به دلخواه باز یا بسته میشود. انتخاب تیشرت‌هایی با یقه Y شکل برای افرادی که سینه‌های برجسته و پهن دارند گزینه مناسبی ست. زیرا موجب میشود اندام آنها مردانه‌تر و عضلانی‌تر به نظر برسد.

تیشرت های اورسایز

قانون بازگشتی بودن مد این مدل تیشرت ها را از دهه‌ی ۹۰ به دنیای امروز پیوند زده است. تیشرت‌های بگی شکل لزوما اورسایز نام نمیگیرند! در واقع این سبک تیشرت‌ها در قسمت آستین پهن هستند و ایستایی کمی دارند. در ادامه بهتر است هنگام استفاده از تیشرت‌های گشاد سراغ شلوار‌های اسکینی و فیت نروید.

تیشرت مردانه هودی

هودی در واقع به نوعی سوییشرت و یا ژاکت اتلاق میشود که یک کلاه به آن متصل است. هودی‌ها کاربرد‌های مختلفی دارند و با قد آستین‌های کوتاه و بلند و در جنس‌ها و کیفیت‌های متفاوتی تولید میشوند.

تیشرت‌های فیت

در اکثر مواقع تیشرت‌های فیت از پارچه‌هایی با کشسانی بالا تولید میشوند و فرم بدن را به خوبی نشان میدهند. تیشرت‌های‌ چسبان بدن را دربر میگیرند و برای افرادی که اندام متناسبی دارند توصیه میشوند؛ همچنین این سبک تیشرت بیشترین استفاده را در کنار اورشرت‌ها و ژاکت‌ها دارد.

تیشرت مردانه آستین رگلان

  این نوع تیشرت در دو مدل آستین سه ربع و آستین بلند تولید میشود. آستین رگلان در واقع برش و طراحی لباس بازی بیسبال را برای ما یادآور میشود، به این شکل که برش آستین از یقه تیشرت شروع شده و معمولا رنگی متفاوت دارد.

آستین کپ

کپ، به تیشرت‌هایی گفته میشود که در قسمت آستین برش یکسره با تیشرت دارند و در واقع خبری از بخش زیرین آستین نیست! و به همین جهت باعث پهن به نظر رسیدن شانه‌ها میشود.

تفاوت تیشرت زنانه و مردانه

مهم ترین تفاوت تیشرت مردانه و زنانه

تیشرت مردانه

تیشرت های مردانه اغلب از بالا تا پایین راسته هستند. بخش شانه از قسمت یقه کمی به پایین متمایل شده و آستین ها نیز با یک زاویه ی مشخص به سمت پایین تمایل دارند. یک تیشرت مردانه با طراحی خوب تیشرتی است که در نواحی گردن، شانه و آستین خوش فرم باشد. از آنجا که اغلب این تیشرت ها راسته هستند، باید در قسمت بالاتنه به نسبت قسمت کمر گشادتر به نظر برسند.

از آنجا که این تیشرت ها قوس ندارند، لازم نیست در قسمت کمر دوخت خاصی انجام داد. مدل تمامی سایزهای این تیشرت ها شبیه به هم هستند و اگر فردی درشت تر باشد، باید سایز بزرگتر را انتخاب کند؛ برای دوخت سایز بزرگتر به پارچه ی بیشتری نیاز است و نکته ی دیگری وجود ندارد.

تیشرت زنانه

از آنجا که شکل بدن خانم ها با شکل بدن آقایان فرق دارد، پس مدل دوخت تیشرت های ایشان نیز متفاوت است. مهم ترین تفاوت میان این دو، بخش کمر تیشرت خانم ها میباشد؛ این قسمت از قسمت کمر تیشرت آقایان ظریف تر است. اینگونه تیشرت مناسب اندام خانم ها خواهد شد. البته که اگر کمر یک خانم بسیار باریک باشد، تیشرت وی در ناحیه ی کمر کمی آزاد خواهد بود.

تفاوت در مدل آستین

یک تفاوت تیشرت مردانه و زنانه در مدل آستین است. آستین تیشرت های خانم ها کوتاه تر بوده – به این آستین مدل کلاهی نیز گفته میشود – و روی بازوها تقریبا آزاد است. آستین تیشرت های آقایان بلندتر بوده و گاهی تا آرنج هم میرسد. گاهی میتوان گفت که آستین تیشرت بانوان به قدری کوتاه است که گویی تیشرت آستین ندارد و بازو کاملا پیداست. به علاوه، برخی تیشرت های خانم ها آستین سه ربع دارند که این گزینه مناسب آقایان نیست. اینگونه فقط بخش لاغرتر دست مشخص بوده و بخش های بالاتر دست زیر آستین پنهان میشوند.

بخش باسن تیشرت متفاوت است.

به یاد دارید که گفتیم تیشرت های مردانه راسته هستند؟ این راسته بودن برای بخش باسن نیز صادق است. این تیشرت ها در صورتی که سایز مناسب باشند، در بخش سینه کمی آزاد بوده و در قسمت های پایینی جذب تر هستند و به طراحی خاصی نیز نیاز ندارند.

اما در مورد تیشرت های زنانه اینگونه نیست. برای اینکه تیشرت ها مناسب بدن خانم ها باشند، باید در قسمت باسن جذب باشند. بهتر است این تیشرت ها در قسمت باسن فیت بوده و فرم بدن را به خوبی نمایش دهند.

تفاوت در بخش سینه تیشرت

دیگر تفاوت تیشرت مردانه و زنانه که بیشتر در تیشرت های جذب به چشم می آید، بزرگتر بودن در بخش سینه است. مسلما این تفاوت مناسب اندام بانوان است. مسلما این تفاوت در سایز سینه در تیشرت های سایز بزرگ بیشتر مشخص است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید