لوازم آرایشی

روش ساختن کلاه گیس دستی

ساختن کلاه گیس

آماده سازی قالب سر برای ساختن کلاه گیس

1- دور سر را اندازه بگیرید.

برای ساختن کلاه گیس باید اندازه گیری دور سر، متر را باید دقیقاً در محلی که می خواهید خط رویش موهایتان (موهای کلاه گیس) باشد، به دور سر پیچیده و اندازه بزنید. سپس فاصله ی بین دو گوش را نیز اندازه بگیرید. یعنی سر متر را بالای یکی از گوش ها و روی محل رویش مو گذاشته و متر را از روی سر عبور داده و تا بالای گوش دیگر اندازه بگیرید.

– برای حصول نتیجه ی بهتر، موهای سر باید کاملا به کف سر چسبیده بوده و سر کاملا مسطح باشد. بهتر است موها را خیس و به سمت پایین شانه کرده و به مسطح ترین شکل ممکن درآورید.

الگو ساختن کلاه گیس بسازید.

با استفاده از اندازه ها، مقدار مناسبی پلاستیک سلفون برداشته و با آن کل قسمت سر، که می خواهید کلاه گیس باشد را پوشش دهید. سلفون را روی سر انداخته و محکم به سمت پایین بکشید تا کاملا روی کف سر چسبیده و فیت شود. خطوط رویش مو را با ماژیک روی سلفون مشخص کنید. حال روی کل پلاستیک چند لایه چسب نواری فایبر گلاس زده و کل پلاستیک را با چسب پوشش دهید تا الگوی اولیه به دست آید. بعد از اتمام کار خط رویش مو روی پیشانی، پشت گوش ها و گردن را روی چسب مشخص کنید.

3- برای انجام مراحل بعدی باید الگو را از روی سر برداشته و بر روی سر مانکن بگذارید. سپس آن را با سوزن ته گرد روی سر مانکن ثابت کنید.

4- حال به مقداری توری احتیاج دارید.

با استفاده از الگو، مقدار آن را مشخص کنید. البته به یاد داشته باشید که توری همیشه باید مقداری از الگو بیشتر باشد. یعنی وقتی آن را روی کار پهن می کنید باید از اطراف به اندازه چند سانتی متری از الگو بزرگ تر باشد. پس دقیقا توری را هم اندازه ی الگو نبرید.

5- توری را روی الگو انداخته و آن را با استفاده از سوزن ته گرد در امتداد خطوط رویش مو روی الگو ثابت کنید.ساختن کلاه گیس

– دقت کنید که توری نباید حین کار چروک شده و خراب شود. باید کاملا صاف و محکم و بدون کوچکترین تا شدگی روی الگو ثابت شود.

– از جلوی سر شروع کرده و هنگامی که توری را روی خط رویش محکم کردید با دقت و به آرامی آن را صاف و به عقب حرکت کرده تا تمام سطح الگو را فرا گیرد.

اکنون الگوی شما که از سلفون، چسب و توری می باشد، آماده شده است. پس مراحل بعدی را دنبال کنید.

جهت تبلیغات رایگان به این سایت مراجعه کنید

ساختن کلاه گیس

1- حال باید موها را به توری بدوزید.

برای این کار نیاز به سوزن های مخصوص این کار دارید. این سوزن ها که برای اکستنشن مو هم استفاده می شود، دارای نوکی قلابی شکل بوده که مو را گرفته و از بافت توری رد می کنند. آن ها را به راحتی می توانید از خرازی ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. سایز سوزن ها متفاوت بوده و هر چه نوک قلاب کلفت تر باشد حجم موی بیشتری را گرفته و از توری عبور می دهد.

2- سوزن را در یک دست و رشته ای از مو را در دست دیگر بگیرید.

حلقه ای را روی مو ایجاد کرده و سوزن را از یک سوراخ توری عبور دهید. حالا با نوک قلابی سوزن، حلقه ی مو را گرفته و از درون بافت توری رد کنید. قبل از رها کردن مو، سوزن را به دور مو حلقه زده و مو را از درون حلقه رد کنید. سپس آن را کشیده تا مو روی توری گره بخورد. اکنون می توانید سوزن را رها کنید. رشته ی مو روی توری ثابت می شود. فقط دقت داشته باشید که همه ی رشته ی مویی که در این قسمت در دست دارید، نمی تواند از توری رد شده و سوزن فقط به اندازه ی قلابش مو را گرفته و رد می کند.

ادامه مطلب ساختن کلاه گیس

– از پیشانی شروع کرده، به صورت ردیفی توری را با مو پر کرده و به عقب بروید. این کار بسیار وقت گیر بوده و شاید چندین ساعت و یا چند روز طول بکشد. پس کار را با دقت و ظرافت انجام دهید.

3- بعد از این که کار تمام شد کلاه گیس را روی سر بگذارید. خط رویش مو در پیشانی، پشت گوش ها و گردن را چک کرده تا دقیقا همانی باشد که می خواهید.

اگر خط موی کلاه گیس بالاتر از خط رویش موهای خودتان بود، باید چند ردیف اضافه کرده و آن را تنظیم کنید و یا بالعکس.

4- زمانی که تنظیمات انجام شد و همه چیز مرتب و طبق خواسته تان بود، کلاه گیس را روی سر گذاشته و با دقت هر چه تمام تر توری اضافه ی خط مو را قیچی کنید.

اکنون کلاه گیس شما آماده است. آن را روی سر گذاشته و لذت ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید