لوازم آرایشی

انواع فر مژه

انواع فرمژه

راهنمای استفاده از فرمژه

فرمژه از وسایل ضروری کیف آرایش است. چرا که با هزینه کم، فرم مژه‌ها را زیباتر می‌کند و حتی باعث می‌شود که مژه‌ها بلندتر به نظر برسند. در واقع فرمژه، ساده‌تری وسیله‌‌ای است که تاثیر زیادی در تغییر و زیبایی مژه‌ها ایجاد می‌‌کند. در ادامه مقاله به معرفی انواع فرمژه و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. در این صورت خرید مناسب‌تری برای حالت‌دهی مژه‌هایتان خواهید داشت.

نحوه استفاده از فرمژه چگونه است؟

تفاوتی ندارد که شما به آرایش ساده و ملایم یا به آرایش غلیظ و کامل علاقه دارید. چرا که اگر نحوه استفاده از فرمژه را بدانید، زیبایی مژه و چشم‌هایتان چندین برابر خواهد شد. در واقع راز آرایش چشم زیبا و جذاب، استفاده درست از دستگاه فر کننده مژه است که در ادامه به آن می‌پردازیم. در ابتدا بیایید نگاهی به انواع فرمژه داشته باشیم.

فرمژه مناسب انتخاب کنید

پیش از آن که نحوه کار با فر مژه را بیاموزید، اول باید فرمژه مناسب انتخاب کنید. به طور کلی دو نوع فر مژه داریم: فرمژه دستی و فرمژه برقی. فر مژه برقی همچون اتو مو، از طریق گرما و حرارت باعث حالت‌دهی مژه‌ها می‌شود. بنابراین میزان حالت‌دهی مژه با دستگاه برقی بیشتر خواهد بود.

اما در صورتی که می‌خواهید به صورت روزانه از یک دستگاه برای فر کردن مژه‌ها استفاده کنید، فرمژه دستی و کلاسیک انتخاب بهتری است. با این حال فِرمژه دستی هم انواع مختلفی دارد که در ادامه مقاله به هر یک می‌پردازیم. البته شما می‌توانید فر مژه دستی را کمی با کمک سشوار گرم کنید و خودتان یک فر مژه داغ بسازید. (البته به یاد داشته باشید که دستگاه فر کننده مژه نباید خیلی داغ شود.)

مژه‌هایتان تمیز کنید

در صورتی که آرایش و ریمل روی چشمتان باقی مانده است، توصیه می‌کنیم حتما مژه‌هایتان را تمیز کنید. در صورتی که ذرات ریمل روی مژه باقی مانده باشد، مژه‌ها خوش حالت نخواهند شد. همچنین توصیه می‌کنیم حتما مژ‌ه‌هایتان را خشک کنید.

با این حال شما می‌توانید آرایش صورت و چشمتان را انجام دهید، اما پیش از مرحله استفاده از فر مژه، از ریمل استفاده نکنید. استفاده از دستگاه فر کننده روی مژه‌های ریمل خورده، به مژه‌ها آسیب می‌رساند و حتی ممکن است باعث شکستن و ریزش آن‌ها شود.

نحوه کار با فرمژه

برای استفاده از فرمژه دستی، ابتدا آن را مانند قیچی در دست بگیرد و کاملا بازش کنید. چشمتان را باز کنید و وسیله فر کننده مژه را نزدیک مژه‌های بالای چشم‌تان قرار دهید، به طوری که مژه‌ها میان دو سمت (گیره) فر مژه قرار بگیرد. سعی کنید فِرمژه را نزدیک محل رویش مو قرار دهید. سپس فرمُژه را ببندید و به مدت 10 ثانیه صبر کنید.

در مرحله بعد، فرمُژه را کمی از محل رویش مژه‌ها دور کنید و آن را در میانه مژه قرار دهید. فِرمژه را ببندید و دوباره 10 ثانیه صبر کنید. در مرحله سوم فر مژه را به نوک مژه‌ها نزدیک کنید و آن را دوباره ببنید و باز هم 10 ثانیه صبر کنید. این مراحل را برای چشم دیگرتان تکرار کنید.

فرمژه را تمیز کنید

یکی از کارهایی که معمولا بیشتر افراد فراموش می‌کنند، تمیز کردن فرمژه است. در واقع دستگاه فر کننده مژه کثیف و آلوده، باعث عفونت و مشکلات چشم می‌شود. بنابراین فر مژه را با صابون یا دستمال مرطوب آرایش، کاملا پاک کنید تا همیشه تمیز باشد.

ترفند استفاده از انواع فرمژه دستی

اگر می‌خواهید ترفند استفاده از فرمژه دستی را بیاموزید تا مژه‌هایتان فرتر و میزان ماندگاری فرم مژه بیشتر شود، آن را گرم کنید. در این صورت سشوار را با دمای کم و در فاصله با دستگاه فر کننده مژه قرار دهید. هنگامی که فرمُژه کمی گرم شد، می‌توانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که فِرمژه داغ نباشد، چرا که ممکن است باعث ریزش و آسیب مژه‌ها شود.

انواع فرمژه: بهترین فرمژه دستی

داشتن فر مژه دستی، کمک بسزایی در زیبایی مژه‌ها می‌کند. اما فر مژه دستی انواع متفاوتی دارد که ممکن است هر یک برای یک نوع مژه مناسب باشد. معمولا نحوه استفاده از فرمژه دستی یکسان است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. بنابراین معرفی بهترین فرمژه دستی به شما کمک می‌کند تا خرید فرمژه دستی ساده‌تری را تجربه کنید.

بهترتن فرمژه دستی کلاسیک

در صورتی که تازه کار هستید و نمی‌دانید چگونه مژه‌هایتان را بدون آسیب فر کنید، توصیه می‌کنیم از فرمژه دستی کلاسیک استفاده کنید. فر مژه دستی کلاسیک، شبیه به یک قیچی است که گیره آن از پلاستیک یا فلز تشکیل شده است.

این پلاستیک نرم و انعطاف‌پذیر، مناسب مژه‌های حساس است. در صورتی که مژه‌هایتان در اکثر مواقع در معرض ریزش قرار می‌گیرد، بهتر است فر مژه دستی با پلاستیک را تهیه کنید. فرمژه فلزی مناسب افرادی است که می‌خواهند مژه‌های فرتری داشته باشند. با این حال در صورتی که در استفاده از فرمُژه دستی حرفه‌ای هستید، می‌توانید مدل فلزی آن را تهیه کنید.

انواع فرمژه کوچک

از دیگر فرمژه‌های دستی می‌توان به فرمژه کوچک اشاره کرد که به آن مینی فرمژه هم می‌گویند. این مدل فرمژه مناسب افرادی است که مژه‌های کوتاه دارند. بنابراین با کمک فر مژه کوچک می‌توانید مژه‌های کوتاه را بهتر فر کنید و حالت دهید. این مدل فر مُژه، گیره کوتاهی دارد که مژه‌ها به سادگی روی آن قرار می‌گیرند.

فرمژه پلاستیکی

فرمژه پلاستیکی بدنه پلاستیکی دارد و مدل آن کمی متفاوت از فرمژه‌های کلاسیک است. این مدل فر مژه مناسب افرادی است که مژه‌های حساسی دارند و ممکن است در معرض آلرژی قرار بگیرند. بنابراین اگرچه قیمت فرمژه پلاستیکی کمی بیشتر است، اما آسیب کمتری به مژه می‌رساند.

انواع فرمژه ناخن‌گیری

فرمژه ناخن‌گیری شبیه به ناخن‌گیر یا موچین است و گیره کوتاهی دارد. در صورتی که مژه‌های کوتاه دارید، خرید فرمژه ناخن‌گیری انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین این مدل فر مژه برای فر کردن مژه‌های پایین و فر کردن مژه‌ مصنوعی نیز مناسب است.

بهترین مارک انواع فرمژه دستی

در بازار، مارک‌های ناشناخته و گوناگونی وجود دارد. اما اگر می‌خواهید بهترین مارک فرمژه دستی را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید. در واقع یک برند فرمژه خوب، مانع ریزش مژه‌ها می‌شود و به مژه‌ها حالت و فرم بهتری می‌بخشد.

فرمژه اکسیلیا

فرمژه اکسیلیا یک برند استاندارد است که برای فر کردن مژه‌ها مناسب خواهد بود. این فر مُژه شامل یک پد نرم و انعطاف پذیر است که مانع شکستن و ریزش مُژه‌ها می‌شود. جنس بدنه این دستگاه فر کننده مژه از سیلیکون است و انعطاف‌پذیری خوبی دارد.

انواع فرمژه اوریفیلم

برند اوریفیلم یک برند شناخته شده و معروف آرایشی و بهداشتی است. خرید فرمژه اوریفیلم به شما این فرصت را می‌دهد تا بدون آسیب، مژه‌هایتان را فرم دهید. بدنه این نوع از انواع فرمژه، فلزی است و مژه‌ها روی یک گیره یا پد سیلیکونی قرار می‌گیرند تا به خوبی فر شوند.

فرمژه زدوان

فرمژه زدوان یکی از دیگر از برندهای معروف و پرطرفدار است. جنس گیره این وسیله سیلیکون انعطاف‌پذیر است که به مژه‌ها حالت می‌دهد. از مزیت این فِرمژه زدوان می‌‌توان به بدنه آلومینیومی و سبک آن شاره کرد که هنگام کار، دچار دست درد نخواهید شد.

فرمژه آی ایکس

فرمژه آی ایکس مناسب افراد حرفه‌ای در آرایش است. بدنه آن همچون قیچی پلاستیکی است. بنابراین به دست فشار وارد نمی‌کند. پد این مدل فر مژه قابل تعویض است و شما می‌‌توانید از یدک پد فرمژه جدید استفاده کنید.

فرمژه ورگن

خرید فرمژه ورگن مزیت‌های زیادی به همراه دارد. چرا که این مارک فِرمُژه کیفیت بالایی دارد و قابل شست‌و‌شو است. دسته فرمژه ورگن مدل AB101 چوبی است. بنابراین از این مدل فرمژه می‌توانید برای خانه و سالن آرایشگاه استفاده کنید.

انواع فرمژه بیول

اگر می‌خواهید بهترین مارک فرمژه را تهیه کنید، نام فرمژه بیول را فراموش نکنید. این برند از مواد باکیفیتی ساخته شده است و بدنه محکم و مقاومی دارد. استفاده از این فر مژه بسیار آسان است و مناسب افراد تازه کار و حرفه‌ای است.

لوازم آرایشی برقی: فرمژه برقی

فرمژه برقی نوعی دیگر از انواع فرمژه است که این سال‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به طور کلی فرمژه برقی به دو مدل تقسیم می‌شود. مدل اولِ فر مژه برقی همچون مدل کلاسیک، گیره‌ای است و مدل دوم آن شامل فرچه‌ای شبیه به فرچه ریمل یا شانه است.

فرمُژه برقی با باتری، USB یا برق کار می‌کند. میزان فر کردن و ماندگاری فرم مژه‌ها با این دستگاه بیشتر است و کارکرد آن شباهت بسیاری به اتو مو یا دستگاه فر کننده مو دارد. این دستگاه سرعت فر کردن مژه را بالا می‌برد و مژه‌های کوتاه را هم حالت می‌بخشد. بنابراین کشورهای آسیایی شرقی از این مدل فر مژه بیشتر استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از انواع فرمژه برقی چگونه است؟

نحوه استفاده از فرمژه برقی بسیار آسان است و شما می‌توانید در زمان کوتاهی، مژه‌هایتان فر و جذاب کنید. ابتدا باتری را داخل دستگاه قرار دهید یا اجازه دهید دستگاه به میزان کافی شارژ شود. سپس روبه‌روی آینه قرار بگیرید و همراه با فرمژه برقی، مژه‌هایتان را از محل رویش مژه تا نوک مژه شانه کنید. همچنین شما می‌توانید جهت مژه‌هایتان را تغییر دهید. برای فر کردن مژه‌های پایین هم همین روند را تکرار کنید.

در صورتی که مدل فرمژه برقی، شبیه به فِرمژه دستی بود، آن را چند ثانیه روی مژه‌هایتان قرار دهید تا فر شود. اما توصیه می‌کنیم دستگاه را به مدت طولانی روی مژه‌ها قرار ندهید تا به آن آسیب وارد نشود.

شما می‌توانید هنگامی که باتری از دستگاه خارج یا دستگاه خاموش بود، آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. اما دستگاه هرگز نباید خیس شود. بنابراین پس از تمیز کردن دستگاه، حتما آن را خشک کنید. توصیه می‌کنیم این دستگاه را روی مژ‌ه‌های کاملا تمیز بکشید و اگر ریمل زدید، از آن استفاده نکنید.

بهترین مارک فرمژه برقی

توصیه می‌کنیم پیش از خرید فرمژه حرارتی، حتما لیست بهترین مارک فرمژه برقی را نیز بررسی کنید. چرا که یک برند استاندارد و باکیفیت، به مژه‌ها آسیب نمی‌رساند، عملکرد بهتری دارد و دستگاه به سرعت خراب و بی‌استفاده نمی‌شود.

انواع فرمژه برقی تاچ بیوتی

یکی از برندهای معروفی که در ایران هم موجود است، فرمژه برقی تاچ بیوتی است. این فرمژه حرارتی در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود. کیفیت بدنه و ساخت این دستگاه فر کننده حرارتی مژه بالا است و ماندگاری و طول عمر بالایی دارد. این فرمژه حرارتی، مناسب تمام سنین است و به مژه‌ها آسیب نمی‌رساند.

فرمژه برقی پاناسونیک

از بهترین برندهای فرمژه حرارتی می‌توان به فرمژه برقی پاناسونیک اشاره کرد. برند پاناسونیک در تولید محصولات برقی بسیاری موفق است و فرمژه حرارتی این برند نیز کیفیت قابل توجهی دارد. سَری این دستگاه فر کننده مژه تا 360 درجه می‌چرخد و برس آن به سادگی با حرارت استاندارد مژه‌ها را فر می‌کند.

انواع فرمژه حرارتی شیائومی

فرمژه حرارتی شیائومی، نه تنها باعث حالت‌دهی مژه می‌شود، بلکه با فناوری نوین، به مژه‌ها آسیب نمی‌رساند. این فرمژه حرارتی، بدنه سرامیکی دارد که مژه را نمی‌سوزاند. همچنین شما می‌توانید حرارت آن را نسبت به ضخامت مژه‌هایتان تنظیم کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید