دزدگیر

دزدگیر اماکن یا دزدگیر خانه

انواع دزدگیر

دزدگیر اماکن یا دزدگیر خانه فروشگاه اینترنتی دزدگیر در تهران

فروشگاه اینترنتی دزدگیر در تهران همانطور که از نامش پیدا است، یکی دیگر از انواع محصولات حفاظتی در ساختمان به شمار می رود. دزدگیر ها کارکرد بسیار ساده و در عین حال مهمی دارند. استفاده بجا و مناسب از دزدگیر اماکن می تواند تاثیر مهمی در امنیت خانه و محل کار داشته باشد. این دزد گیر ها از سنسور های خاص خود بهره می برند. به این شکل که سنسور ها با تشخیص شرایط خطر، آژیر را به صدا در می آورند.

اصلی ترین این سنسور ها سنسور تشخیص حرکت است. تشخیص دادن حرکت توسط این سنسور ها با استفاده از حسگر مادون قرمز انجام می گیرد. این حسگر را می توانید در هر جای ساختمان به کار روند. می توان آن ها را در جاهایی مانند ورودی ها، راهرو ها بالکن و غیره نصب کرد. از معروف ترین برند های دزدگیر اماکن می توان به کلاسیک، بتا و پارادوکس هستند. تعداد بسیار زیادی محصول در بخش های مختلف وجود دارد. می توانید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید.

چگونگی کارکرد دزدگیر

دزدگیر های اماکن برای کنترل و نظارت بر امنیت اماکن نظامی، منازل، کارخانه ها، انبارها و… استفاده می شوند. دزدگیر ها یک حسگر دارند. به محض تشخیص حرکت، ضربه یا … فعال شده و هشدار می دهند. این هشدار می تواند به صورت پخش آژیر و یا تماس با شماره تلفن های تعریف شده برای دستگاه (۲ تا ۲۰ شماره تلفن) باشد. برخی از دستگاه های دزدگیر اماکن قابلیت قرارگیری سیم کارت را نیز دارد و می تواند از طریق تماس تلفنی مستقیم و یا پیامک به کاربر اصلی وی را مطلع گرداند. پس صفحه اصلی سیستم باید در مجاورت منبع انرژی و یک خط تلفن نصب گردد.

برای عدم قطع سیستم در هنگام قطعی برق، دستگاه ها به یک باتری هم مجهز می باشند که تاریخ انقضای این باتری (عموماً دو سال) نیز باید کنترل گردد. به این سیستم ها می توان دوربین های مدار بسته، حسگر نشت گاز، حسگر اعلام حریق و… را نیز متصل نمود. برای کنترل فضاهای وسیع از چشمی های خطی حساس به حرکت استفاده می شود. برای حفاظت از پنجره ها و درب ها از حسگر شوک (شوک سنسور) و حسگر تشخیص صدا استفاده می گردد.

به تله انداختن سارق و سناریو بعد از آن

فروشگاه اینترنتی دزدگیر در تهران اینکه به صورت غیر کارشناسی دزدگیری در فضایی نصب شود، بیشتر شبیه کار را از سر خود باز کردن است. اصولی این است که ورودی های یک ساختمان مشخص گردد. باید توجه داشت هر راهی که  امکان ورد به خانه را دهد هر چند آن راه کوچک و یا ورود از آن بعید باشد را در نظر گرفته شود. (مثل ورودی از بالکن در طبقات بالا یا ورودی از کانال کولر)

در ادامه با توجه به فضا و نوع ورودی سنسور مورد نیاز تهیه گردد و در آن فضا نصب شود. به طور مثال برای فضای خارجی از چشمی مناسب فضای خارجی، برای پنجره ها از شوک سنسور و برای دربها از سنسور مگنتی بین درب استفاده شود.

یکی از مهمترین بخش ها مکان نصب مرکز دزدگیر و آژیر است که می بایست در مکانی باشد که سارق پس از ورود به راحتی به آن دسترسی نداشته و مدت بالایی را برای پیدا کردن و آسیب رساندن به آن خرج نماید.

در نهایت سناریو بعد از شناسایی نفوذ هم می تواند در ترس و فرار سارق تاثیر بگذارد. یکی از این سناریوها این است که دزدگیر پس از نفوذ سارق تحریک شده و هم زمان با به صدا در آمدن آژیر، تلفن کننده دزدگیر نیز با صاحب خانه و پلیس تماس بگیرد.

استفاده از دو آژیر یکی خارج از ساختمان و یکی داخل خانه باعث میشود که سارق وحشت کرده و پا به فرار بگذارد.

اجزای دزدگیر خانه فروشگاه اینترنتی دزدگیر در تهران

در ادامه این مطلب انواع تجهیزات مورد نیاز در هنگام خرید دزدگیر اماکن را به شما معرفی می کنیم. این موارد برای کارکرد کامل دزدگیر ضروری به نظر می رسند، شما می توانید با خرید پکیج کامل دزدگیر اماکن تمامی این ابزار ها در اختیار داشته باشید. به علاوه اینکه قیمت پکیج دزدگیر اماکن نسبت به خرید اجزای آن، مناسب تر خواهد بود:

مرکز دزدگیر اماکن

فروشگاه اینترنتی دزدگیر در تهران مرکز دزدگیر خانه را می شود قلب و مغز یک سیستم اعلام سرقت دانست. این مرکز که درون یک باکس چهارگوش است، شامل تعداد زیادی ورودی و خروجی می شود. تغذیه این مرکز از برق شهری است که می توان با اضافه کردن یک باتری، در هنگام نبود برق نیز از دزدگیر اماکن استفاده کرد.

مرکز دزدگیر شامل تعدادی زون می شود که هر یک کارایی خود را دارند. این زون ها را می توان برای یک یا تعدادی سنسور استفاده نمود. معمولا از یک زون برای کنترل یک منطقه استفاده می شود. مثلا می توان از یک زون برای یک اتاق یا یک طبقه استفاده کرد تا در صورت تشخیص حرکت در آن منطقه زون مربوط به آنجا روشن شود و صاحب خانه را از محل ورود آگاه سازد.به طور کلی دزدگیرها چندین نوع زون دارند که در ادامه به معرفی زون ها می پردازیم.

زون معمولی

این کانکتور پر استفاده ترین و همچنین  کاربردی ترین زون دزدگیر خانه است. سنسورهایی که به این زون وصل می شوند در هنگام فعال شدن دزدگیر عمل کرده و تشخیص حرکت می دهند.

زون سنسور وایرلس

بسیاری از مرکز دزدگیر های کنونی از چشمی های بی سیم پشتیبانی می کنند

اما تعداد سنسورهای پشتیبانی شده محدودتر از مدلهای با سیم است. عملکرد این زون نیز دقیقا مشابه زون معمولی می باشد.

فروشگاه اینترنتی دزدگیر در تهران زون ۲۴ ساعته

دزدگیر ها ممکن است در اماکنی نصب شوند که شامل محدوده ای است که عملکرد سنسورهای آن همیشه باید فعال باشد. در این گونه مواقع می بایست از زون ۲۴ ساعته استفاده کرد که حتی با غیر فعال کردن دزدگیر نیز فعال هستند.

زون اعلام حریق

در برخی از دزدگیر های اماکن می توان تعدادی دتکتور دود یا آتش اعلام حریق اضافه کرد. عملکرد زون اعلام حریق مشابه با زون ۲۴ ساعته است و در هر زمانی که سنسوراش تحریک شود آژیر دزدگیر به صدا در می آید. نکته ای که باید در اینجا ذکر شود این است که دتکتورهای استفاده شده

در سیستم دزدگیر خانه با دتکتورهای سیستم اعلام حریق از لحاظ ولتاژ کارکرد متفاوت است و نمی توان از آنها برای دیگری استفاده نمود.

انواع سنسور دزدگیر فروشگاه اینترنتی دزدگیر در تهران

در این قسمت به معرفی انواع سنسور هایی می پردازیم که برای دزدگیر اماکن به کار می رود. این دزد گیر ها در موقعیت های گوناگون و برای شرایط مختلفی به کار می رود. عملکرد هر کدام از این حسگر ها متفاوت با دیگری بوده و کارکرد خاص خود را دارد. شما می توانید بنا بر موقعیت و مساحت فضایی که در آن هستید، نوع سنسور و همین طور تعداد آن را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی این سنسور ها می پردازیم:چ

  • چشمی حرکتی
  • چشمی مادون قرمز
  •  چشمی ماکروویو
  • چشمی وزنی
  •  سنسور بین درب یا مگنتی
  • سنسور ارتعاشی
  •  پدال

 ریموت دزدگیر اماکن

دزدگیر های اماکن هم مانند دیگر ابزار های حفاظتی ساختمان می توانند با ریموت کنترل شوند. کارکرد اصلی ریموت کنترل ها در فعال و یا غیر فعال کردن سیستم دزدگیر شما است. شما می توانید با استفاده از آن، در مواقعی که نیاز به کارکرد چشمی ها (یا سنسور ها) ندارید، مجموعه را غیر فعال کرده تا صدای مزاحمی نداشته باشد و آن را تنها در مواقعی که نیاز به کنترل محیط دارید فعال کنید. این عملکرد می تواند در هنگام فعال شدن آژیر ها هم به کار رود؛ به این شکل که با روشن شدن آژیر ها، از ریموت کنترل برای غیر فعال کردن و خاموش کردن آژیر آن استفاده کنید. این ریموت ها فرکانس متفاوتی با ریموت کنترل جک یا کرکره برقی دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید